אמזון מגיעה לישראל: הודיעה רשמית על השקת שירות משלוחים בארץ

חברת המסחר האלקטרוני הודיעה כי השירות שלה, המציע משלוח עד הבית בתוך שלושה עד חמישה ימים, יציע בין השאר מוצרים של יצרנים ישראלים. כניסתה של החברה צפויה להגביר תחרות ולהוריד מחירים

זמן צפייה: 02:32

חברת אמזון הכריזה היום (רביעי) באופן רשמי על כניסתה לישראל. שירות השילוח המהיר שתשיק החברה מציע בין היתר מוצרים מיצרנים ישראלים המשווקים את עצמם בתוך גבולות ישראל. נוסף על כך, השירות מציע משלוח של שלושה עד חמישה ימים ואף אפשרות להחזרת המוצר תוך 30 יום. סטנדרטים אלה טובים יותר ממה שמוצע היום בשוק בישראל. עם זאת, עלויות המשלוח בהזמנות מחו"ל באתר ישארו בתוקף, אבל הן יהיו נמוכות באופן יחסי.

לעומת מדינות אחרות בהן השירות מוצע, לאמזון בארץ לא יהיו מחסנים. מה שיפיל את האחריות לאחסון המוצרים בעיקר על היצרן שגם משווק אותה. לפי ההערכות, הנפגעים העיקריים מהכניסה של החברה לארץ יהיו הקניונים שעלולים בעקבות זאת להשאיר המון שטחי נדל"ן גדולים מיותמים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

20 שנה אחרי הסרט הראשון: החלק הרביעי של "מטריקס" בדרך למסכים

אינדונזיה: בית כלא הוצת – 250 אסירים נמלטו

להזיע בזול: מכוני הכושר שמציעים מנוי חודשי במאה שקלים

חבילות של אמזון
חבילות של אמזון | צילום: Shutterstock

שלומי נידם, מומחה לסחר מקוון שהתברג ברשימת 500 המוכרים הגדולים בעולם, סיפר על האופן שבו הוא עוזר לאנשים לייצר הכנסה נוספת: "אנחנו באים ומציעים למי שרוצה להקים עסק ב'אמזון' להקים את החנות עבורו ולרשום את החנות על שמו, אנחנו גם מאתרים עבורו את המוצרים הנכונים. ב'אמזון' אני מגיע למאות מיליוני אנשים בעולם ולהרבה מאוד מדינות - מדובר במהפכה מאוד גדולה".

מה שהופך את כניסתה של אמזון לארץ לכל כך חשובה ומהפכנית היא התרומה שהיא תביא להגברת התחרות בתחום הקניות. לפי ההערכות, תחרות זו עשויה להוריד את המחיר שהצרכן הישראלי משלם על מוצרים. כמו כן, הכניסה של החברה לארץ עשויה להועיל לעסקים קטנים שיוכלו לשווק את עצמם דרך הפלטפורמה שמציעה האתר ובכך לחתוך את המתווכים.

מפעל קרטונים של חברת ''אמזון''
מפעל קרטונים של חברת ''אמזון'' | צילום: רויטרס