נהג משאית נהרג בהידרדרות רכבו לתהום בצפת

בשל חומרת פציעתו של הצעיר, שנפל לתהום בעומק 60 מטרים בעיר, צוות רפואי שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. כוחות הכיבוי פעלו לחלץ את גופתו

זמן צפייה: 00:23

נהג משאית כבן 20 נהרג היום (חמישי) לאחר שרכבו הידרדר לתהום בעומק 60 מטרים בצפת. צוות רפואי הגיע לזירה, אך בשל חומרת פציעתו של הנהג, נאלצו החובשים לקבוע את מותו במקום. צוותי כיבוי פעלו בזירה על מנת לחלץ את גופתו.

"כשהגענו למקום כיוונו אותנו לוואדי, שם ראינו משאית שהתהפכה מספר פעמים ונחתה על הגג. ירדנו רגלית עם הציוד הרפואי, וכשהגענו ראינו את הנהג צעיר בשנות ה-20 לכוד בכיסא הנהג", סיפרו זוהר פרגון ותאיר חזזי, מהצוות הרפואי שהגיע לזירת התאונה. "תוך חילוצו על ידי הכבאים ניסינו להעניק לו טיפול רפואי ולאחר שחולץ ביצענו בדיקות רפואיות. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

הידרדרות משאית בצפת
הידרדרות משאית בצפת | צילום: דוברות כיבוי והצלה

ביום ראשון שחרר בית משפט השלום באשקלון למעצר בית את איברהים אבו כף, החשוד בגרימת מותו ברשלנות של רון אליהו עובד בגיבוש לצנחנים סמוך לקיבוץ שומריה שבנגב. אליהו, בן 18 תושב קיבוץ פלמחים נהרג ביום חמישי בגיבוש הצנחנים כתוצאה מאוטובוס שהידרדר לעבר אוהל שבו שהה סמוך לבא"ח צנחנים באזור שומריה שבנגב. משפחתו תרמה את קרניות עיניו. חמישה צעירים נוספים נפצעו בתקרית.

עו"ד מוחמד אבו פרייח, סנגורו של נהג האוטובוס אמר לאחר שחרורו למעצר בית: "מדובר בנהג עם ותק של עשר שנים ורק עבירת תנועה אחת. לדבריו הוא פעל בדיוק על פי ההנחיות והפעיל את בלם היד. מאז המקרה הוא בטראומה קשה, מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחה".

כזכור, בשבוע שעבר נהרג נער בן 17 במהלך גיבוש לצה"ל, לאחר שאוטובוס ריק מנוסעים הידרדר סמוך לקיבוץ שומריה שבדרום, ופגע בכמה משתתפים. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במקום התאונה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. נער נוסף נפגע בינוני באירוע, וארבעה אחרים קל. החמישה פונו לבית החולים סורוקה. המשטרה ומצ"ח פתחו בחקירה משותפת של נסיבות התאונה ועיכבו את נהג האוטובוס לחקירה.

האוטובוס שהתדרדר על אוהל של מועמדים לגיוס במהלך גיבוש
האוטובוס שהדרדר והרג את רון ז''ל. הנהג נעצר | צילום: דוברות מד''א

הנערים, שהיו עדים לתאונה הקשה, שוחררו לפני זמן קצר לבתיהם. אחד מהם סיפר: "חלק מהחברים היו בתוך האוהל, הלכו לנוח בתוך שקי שינה, כמה נשארו בחוץ ולפתע צעקו, 'צאו מהר מהאוהל'. אבל האוטובוס היה קרוב כבר לאוהל ומי שישן בשקי השינה הקרובים נפגע. אחד מהנערים עלה לאוטובוס, הצליח להשתלט עליו ובלם, זה היה מחזה מפחיד".

איילון עוזרי, נער שהשתתף בגיבוש הצנחנים שבו אירעה התאונה שחזר את האירוע: "ישנתי בסוף של האוהל, ילדים התחילו לצעוק ולברוח. אחרי זה שמתי לב שהאוהל מתחיל לזוז ומיטות נופלות".

"לא הבנתי מה קרה עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים. ממש כל המיטות התחילו להתהפך", הוסיף הנער. "לקחתי את מי שיש מימני ומשמאלי ומשכתי אותם. כשהתחלתי לצאת מהאוהל, ראיתי את האוטובוס ממשיך להידרדר למטה. זו הייתה ירידה והדלת הייתה פתוחה, אז נכנסתי לתוך האוטובוס, התיישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס והרמתי אותו - ואז האוטובוס עצר".