טרגדיה בגיבוש לצה"ל: אוטובוס הידרדר על אוהל; בן 17 נהרג

צוות מד"א קבע את מותו של הנער בתום מאמצי החייאה ממושכים, סמוך לקיבוץ שומריה שבצפון הנגב. חמישה נוספים נפגעו בינוני וקל. הנהג: "עמדתי ליד האוטובוס ופתאום הוא הידרדר"

זמן צפייה: 01:13

תאונת הנערים בדרום: נער בן 17 נהרג הערב (חמישי) במהלך גיבוש לצה"ל, לאחר שאוטובוס ריק מנוסעים הידרדר סמוך לקיבוץ שומריה שבדרום, ופגע בכמה משתתפים. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במקום התאונה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. נער נוסף נפגע בינוני באירוע, וארבעה אחרים קל. החמישה פונו לבית החולים סורוקה. המשטרה ומצ"ח פתחו בחקירה משותפת של נסיבות התאונה ועיכבו את נהג האוטובוס לחקירה.

הנערים, שהיו עדים לתאונה הקשה, שוחררו לפני זמן קצר לבתיהם. אחד מהם סיפר: ״חלק מהחברים היו בתוך האוהל, הלכו לנוח בתוך שקי שינה, כמה נשארו בחוץ ולפתע צעקו, 'צאו מהר מהאוהל'. אבל האוטובוס היה קרוב כבר לאוהל ומי שישן בשקי השינה הקרובים נפגע. אחד מהנערים עלה לאוטובוס, הצליח להשתלט עליו ובלם, זה היה מחזה מפחיד״.

לאחר האירוע, סיפר הנהג כי "עמדתי ליד האוטובוס ופתאום הוא הידרדר על החיילים". מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי אחד הצעירים שהשתתף בגיבוש הבחין באוטובוס מידרדר, עלה עליו ובלם אותו, ובכך מנע אסון גדול.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190411-2006' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_6215c419' duration='18'']

אבי אוראל, אביו של אחד המשתתפים בגיבוש, סיפר: "הבן שלי התקשר ואמר שאוטובוס הידרדר, ושיש פצועים לכודים". "הוא היה מבוהל נורא, בכה וחיכה לחילוצים. הוא לא היה באוהל, הוא היה ליד וראה את האוטובוס מידרדר ודורס את החיילים. לא היה להם הרבה מה לעשות", הוסיף אוראל. "הם הגיעו לפה בתשע עם כל הדברים וזה היה אמור להיות יום מרגש להם ולנו בתור הורים. לא יודע, זה היה מוזר שהוא התקשר בשעה 19:00 ואמר שהאוטובוס הידרדר והתהפך על האוהל".

פראמדיק מד"א יונתן פופקין סיפר: "ראינו אוטובוס ובסמוך שכבו מספר צעירים, אחד מהן היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. חמישה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים, בבטן ובראש. הם סיפרו שנפגעו מאוטובוס שהידרדר ונטה על צדו".

מוקדם יותר נפצע בינוני גבר בן 36 בתאונת דרכים ברחוב אלברט איינשטיין בלוד, ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים אסף הרופא. בתאונה נוספת שהתרחשה היום צעיר בן 23 נפצע בינוני בתאונה בה התהפך רכב בשדרות מוריה בחיפה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, רוכבת אופניים בת 27 נפצעה בינוני מרכב באיזור התעשייה בערד והיא פונתה לבית החולים סורוקה עם חבלות בראשה ובגפיים.

עוד במהלך היום, ילדה בת 12 נפצעה בינוני ושלושה בני אדם נוספים קל בתאונת דרכים בכביש 6 סמוך למחלף קריית גת. נוסף על כך, רוכב אופנוע בן 30 התנגש במעקה בטיחות בכביש 40 סמוך לצומת סגולה ונפצע בינוני, וגבר כבן 60 נפצע בינוני לאחר שטרקטורון התהפך עליו בכביש 60 סמוך לנצרת עילית.