האסון בגיבוש: "ראיתי פנסי אוטובוס באוהל, עליתי – ובלמתי"

איילון עוזרי, שעצר את האוטובוס המידרדר לאחר שדרס למוות את אחד הנוכחים, שחזר את רגעי האימה: "התחילו צעקות, כל המיטות התהפכו. לקחתי את מי שיש מימני ומשמאלי ומשכתי אותם"

זמן צפייה: 01:13

התאונה בגיבוש לצה״ל: איילון עוזרי, הנער שהשתתף בגיבוש צנחנים שבו אירעה אמש (חמישי) הטרגדיה כאשר אוטובוס דרס למוות את אחד הנוכחים, שחזר את האירוע: "ישנתי בסוף של האוהל, ילדים התחילו לצעוק ולברוח. אחרי זה שמתי לב שהאוהל מתחיל לזוז ומיטות נופלות".

"לא הבנתי מה קרה עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים. ממש כל המיטות התחילו להתהפך", הוסיף הנער. "לקחתי את מי שיש מימני ומשמאלי ומשכתי אותם. כשהתחלתי לצאת מהאוהל, ראיתי את האוטובוס ממשיך להידרדר למטה. זו הייתה ירידה והדלת הייתה פתוחה, אז נכנסתי לתוך האוטובוס, התיישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס והרמתי אותו - ואז האוטובוס עצר".

לעוד כתבות בנושא:

טרגדיה בגיבוש לצה"ל: אוטובוס הידרדר על אוהל; בן 17 נהרג

בקטע השמע: הנער שעצר את האוטובוס משחזר את האירוע

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190411-2355 ' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_jbio4yfr' duration='104'']

בתוך כך, סיפר נער אחר שהיה עד לתאונה הקשה, שאירעה סמוך לבסיס בשומריה שבנגב, סיפר כי "חלק מהחברים היו בתוך האוהל, הלכו לנוח בתוך שקי שינה. כמה מהמשתתפים בגיבוש נשארו בחוץ, כאשר לפתע החלו לצעוק 'צאו מהר מהאוהל', אבל האוטובוס היה קרוב כבר לאוהל ומי שישן בשקי השינה הקרובים נפגע. אחד מהנערים עלה לאוטובוס, הצליח להשתלט עליו ובלם, זה היה מחזה מפחיד". לאחר האירוע, סיפר הנהג כי "עמדתי ליד האוטובוס ופתאום הוא הידרדר על החיילים".

מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול נהרג מועמד לשירות ביטחון כתוצאה מהדרדרות אוטובוס אזרחי לעבר קבוצת מועמדים לשירות ביטחון שהיו במהלך מבחני מיון ליחידה קרבית בסמוך לבסיס צה"ל בדרום הארץ. בנוסף, נפצעו חמישה מועמדים לשירות ביטחון נוספים. המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל פתחו בחקירה משותפת של נסיבות האירוע. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים".

כאמור, נער בן 17 נהרג אמש במהלך גיבוש לצה"ל, לאחר שאוטובוס ריק מנוסעים הידרדר סמוך לקיבוץ שומריה שבדרום, ופגע בכמה משתתפים. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במקום התאונה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. נער נוסף נפגע בינוני באירוע, וארבעה אחרים קל. החמישה פונו לבית החולים סורוקה, כאשר שלושה מהם שוחררו כעבור כמה שעות. המשטרה ומצ"ח פתחו בחקירה משותפת של נסיבות התאונה ועיכבו את נהג האוטובוס לחקירה.

האוטובוס שהתדרדר על אוהל של מועמדים לגיוס במהלך גיבוש
האוטובוס שהתדרדר על אוהל של מועמדים לגיוס במהלך גיבוש | צילום: דוברות מד''א

אבי אוראל, אביו של אחד המשתתפים בגיבוש, סיפר: "הבן שלי התקשר ואמר שאוטובוס הידרדר, ושיש פצועים לכודים". "הוא היה מבוהל נורא, בכה וחיכה לחילוצים. הוא לא היה באוהל, הוא היה ליד וראה את האוטובוס מידרדר ודורס את החיילים. לא היה להם הרבה מה לעשות", הוסיף אוראל. "הם הגיעו לפה בתשע עם כל הדברים וזה היה אמור להיות יום מרגש להם ולנו בתור הורים. לא יודע, זה היה מוזר שהוא התקשר בשעה 19:00 ואמר שהאוטובוס הידרדר והתהפך על האוהל".

פראמדיק מד"א יונתן פופקין סיפר: "ראינו אוטובוס ובסמוך שכבו מספר צעירים, אחד מהן היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. חמישה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים, בבטן ובראש. הם סיפרו שנפגעו מאוטובוס שהידרדר ונטה על צדו".