אחרי 3 חודשים: רכבת ישראל חזרה לפעול תחת הגבלות מחמירות

לאחר שהושבתה בשל התפרצות מגפת הקורונה, ובתום אין ספור דחיות - כ-30 אלף נוסעים שהבטיחו את מקומם מראש יתניידו היום בעזרת הרכבות • צה"ל הודיע כי בשלב זה אין לחיילים אישור לנסוע ברכבת

זמן צפייה: 03:11

בתום שלושה חודשים שבמהלכן הקרונות לא זזו ממקומן בשל התפרצות מגפת הקורונה - רכבת ישראל תשוב היום (שני) לפעילות בצל ההגבלות המחמירות של משרד הבריאות. הנוסעים נדרשים לעטות מסכה, לשמור על ריחוק חברתי, להימנע מאכילה ושתייה בזמן הנסיעה ולא לנסוע במקרה שהם סובלים מתסמינים של הקורונה.

אתמול ערכו ברכבת נסיעת מבחן על מנת להיערך לחזרת הנוסעים. ברכבת וידאו כי הכול ערוך ומוכן לקבלת הציבור - אולם כלל לא בטוח אם אלה בכלל ישובו לנסוע בה. כזכור, בשל העובדה כי מספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל-500 בני אדם, הנוסעים יחויבו להזמין כרטיס נסיעה מראש עוד בטרם הגעתם לתחנה. אולם נכון לאתמול בערב, רק כ-30 אלף בני אדם שריינו מקומות מתוך כ-200 אלף שנפתחו לקהל. בינתיים, כ-15 אלף כרטיסים הוזמנו למחר.

במקביל, דובר צה"ל הודיע כי בשלב זה, חיילים אינם מורשים להתנייד ברכבות אלא באמצעות אוטובוסים בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצטופפים בהשקה ולא חובשים מסכות: נועה קירל שוב בעין הסערה

"מלכודת מוות": חיידקי המים המסוכנים במקלחות ובג'קוזי במלונות

"התנהגו כמו ציידים": עדות הנערה מפרשת הכדורגלנים

קו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב
קו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ברכבת ישראל מקווים שלא תיווצר התקהלות בתחנות ושמי שלא רכש כרטיס מראש לא יגיע למקום. למרות זאת, ההנהלה נערכה עם הרבה מאוד צוותים מתוגברים על מנת להבטיח עד כמה שניתן שהיום יעבור חלק וללא תקלות מיותרות.

כחלק ממתווה החזרה לשגרה והניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, המאבטחים בכניסה לתחנות יבדקו חום באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות ויתשאלו את הנוסעים. בשל כך, הבהירו ברכבת, "ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסה לתחנות ולנוסעים מומלץ להקדים את זמן ההגעה".

נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה
נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

תנועת הרכבות עדיין לא תשוב לפעילות מלאה, כאשר רכבות הלילה לא יפעלו ולא יהיו עצירות בנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, בעקבות עבודות לחישמול המסילות, כמה תחנות ברחבי הארץ יישארו סגורות.