המטוס שישמש את ראש הממשלה המריא לטיסת מבחן ראשונה • צפו

ה"כנף ציון" המריא בפעם הראשונה, לטיסה שבה בחנו טייסי הניסוי של התעשייה האווירית את המערכות המרכזיות של המטוס, שעלותו נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקלים

זמן צפייה: 01:58

היום (ראשון) בשעות הבוקר המריא לראשונה המטוס שישמש את ראשי ממשלת ישראל ונשיאי המדינה בשנים הבאות, מטוס מדגם בואינג 767-300ER, המכונה "כנף ציון", שעל פי הערכות עלותו נאמדת ביותר מכחצי מיליארד שקלים.

המטוס המריא לטיסת מבחן מוצלחת שנמשכה כארבע שעות, במהלכן בחנו טייסי הניסוי של התעשייה האווירית את המערכות המרכזיות של המטוס, שעבדו באופן תקין. זוהי טיסת המבחן הראשונה מבין סדרת טיסות ובדיקות נוספות שייערכו בהמשך.

בתעשייה האווירית סיפרו כי המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין, יפן, ארה"ב או ברזיל. כמו כן, מותקנות במטוס מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות שמאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן בין נוסעי המטוס לבין מדינת ישראל ומדינות אחרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים – בהצטרפות לממשלת 55

"תרבות הסמוך": הורי החניכים שפונו התריעו על המצב – ולא נענו

פעם נוספת – אירוע אלים ביצהר: רכב מג"ב נרגם באבנים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191103-1129' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='הקלטת הקשר ממגדל הפיקוח בזמן המראת המטוס' kid='1_jlbe42nm' duration='35'']

ביום חמישי האחרון, המטוס ביצע בדיקת הסעה על פי פרוטוקול ההכנות לטיסת מבחן. בבדיקת הסעה זו נבדקו המערכות ההידראוליות, מערכות הבלמים ומערכות היגוי קרקע. במהלך ההתארגנות לריצת מסלול ראשונה אובחן עשן קל שיצא מגלגל שמאל, ועל פי הנוהל הגיע לשטח האווירי צוות כיבוי. בהמשך היום, המטוס ביצע ריצת מסלול נוספת, בה נבדקו המנועים במלוא הכוח, מערכת הבלמים, מערכת היגוי הקרקע ומערכות נוספות. כל המערכות פעלו בצורה תקינה.

כזכור, בתחילת השנה אמר מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, כי יבדוק את קבלת ההחלטות סביב הפרויקט. שפירא הסביר כי הבדיקה תתקיים סביב קבלת ההחלטות, שינויי התקציב שחלו והדרך שבה התנהל. הערכת העלות של הפרויקט הייתה 175 מיליון שקלים, אבל בהמשך עלתה ההערכה ל-580 מיליון שקלים.

מטוס ראשי המדינה בתעשייה האווירית מדגם בואינג 767-300ER
מטוס ראשי המדינה בתעשייה האווירית מדגם בואינג 767-300ER | צילום: אלון רון