נוסעי המטוס שנחת בנתב"ג לאחר קרע בגלגל: "היה לנו מזל גדול"

הישראלים ששהו בטיסה שביצעה נחיתת חירום שחזרו את רגעי הלחץ, בעקבות התקלה במטוס: "בזמן ההמראה הרגשנו רעידות וידענו שיש בעיה - לא היינו מודעים לחומרתה. הטייס הציל אותנו מאסון"

זמן צפייה: 05:25

הנוסעים ששהו במטוס שביצע נחיתת חירום בנתב"ג, שחזרו היום (שני) בשיחה עם חדשות 13 את רגעי המתח - מההמראה ועד הנחיתה המוצלחת. "היה לנו מזל גדול", הצהירה אחת הנוסעות עם ירידתה מהמטוס. "הטייס היה מעולה והוא הציל אותנו מאסון גדול".

אבי יעקב, שנכח אף הוא בטיסה, סיפר: "תוך כדי ההמראה שמענו רעש, והבנו שזה מהצמיג השמאלי. לאט לאט התחילו שמועות, ואחר כך קיבלנו את כל ההוראות. הצוות היה מעולה, והנוסעים התנהגו למופת".

עוד בחדשות 13:

לאחר שעות של מתח: מטוס עם קרע בגלגל נחת בנתב"ג בשלום

נוסעים ישראלים התעקשו לשבת במחלקת עסקים – ועיכבו טיסה שלמה

אבי יעקב, נוסע הטיסה שנקלעה למצב חירום לאחר שצמיג המטוס נקרע
אבי יעקב, נוסע הטיסה שנקלעה למצב חירום לאחר שצמיג המטוס נקרע | צילום: חדשות 13

לדבריו, "בשלב הראשון הצוות רק התרוצץ ולא הסבירו לנו, והבנו שהם כבר יודעים יותר מאיתנו. לקראת הסוף התחילו לאסוף את התיקים הקטנים ונתנו הוראות איך לעמוד ולהישען על הכיסא, במידה ותהיה התרסקות. היה קצת לחץ, אבל עברנו את זה בגבורה".

שמואל אפלבוים, נוסע נוסף, שחזר: "בזמן ההמראה הרגשנו רעידות וידענו שיש בעיה, אבל לא היינו מודעים לחומרתה. במהלך הטיסה הודיעו לטייס שמצאו חלקי צמיג על המסלול, וכנראה הולכים לנחות נחיתת חירום. כשהגענו, אחרי שהטייס הוציא גלגלים, מטוסי חיל האוויר אישרו שאכן מדובר בגלגל קרוע".

אפלבוים סיפר כי "חלק מהאנשים לא היו מודעים לגודל האסון שיכול היה לקרות. היה קצת לחץ, אבל בסך הכול האווירה הייתה די רגועה. לא הייתה היסטריה".

המטוס נחת בנתב''ג בשלום
המטוס נחת בנתב''ג בשלום | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הגיעה לסיומה הדרמה בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שמטוס בואינג מדגם 737-400 של חברת אלקטרה אייר, שעליו 152 נוסעים, נחת בשלום בתום נחיתת חירום שהסתיימה בהצלחה. זאת, בעקבות שרידי צמיג וחלקי מתכת שנמצאו על המסלול בעיר קלן שבגרמניה, ממנה המריא המטוס.

מרשות שדות התעופה נמסר כי נתב"ג נערך להגעת המטוס במצב חירום 3. זאת, לראשונה מזה קרוב לעשור. חיל האוויר הקפיץ מטוסי קרב, שחברו למטוס על מנת לאבחן את מצבו. לאחר בדיקה דיווחו כי הצמיג השמאלי קרוע בקן נסע שמאל. מאחר שישנו צמיג נוסף באותו צד, הדבר הפך את הנחיתה לנוחה יותר.

צוותים נרחבים של מגן דוד אדום, שכללו אופנועי חירום, כ-130 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, הגיעו כדי לאבטח את נחיתת המטוס. בשדה התעופה רמון נערכים לקליטת טיסות שיוסטו מנתב"ג. על פי הנהלים, בבתי החולים איכילוב, בילינסון ושיבא נערכו גם כן לקליטת פצועים. על פי דיווחי מד"א, במטוס היו כמה נפגעי חרדה.