לאחר שעות של מתח: מטוס עם קרע בגלגל נחת בנתב"ג בשלום

הסתיימה בהצלחה נחיתת החירום של המטוס, שהמריא מקלן שבגרמניה כשעליו 152 נוסעים. זאת, בעקבות שרידי צמיג וחלקי מתכת שנמצאו על מסלול ההמראה, ולאחר שמטוסי חיל האוויר אבחנו את הנזק

זמן צפייה: 02:30

דרמה בנתב"ג: מטוס בואינג מדגם 737-400 של חברת אלקטרה אייר, שעליו 152 נוסעים, נחת היום (שני) בשלום בנמל התעופה בן גוריון, בתום נחיתת חירום שהסתיימה בהצלחה. זאת, בעקבות שרידי צמיג וחלקי מתכת שנמצאו על המסלול בעיר קלן שבגרמניה, ממנה המריא המטוס.

המטוס נחת בנתב''ג בשלום
המטוס נחת בנתב''ג בשלום | צילום: חדשות 13

מרשות שדות התעופה נמסר כי נתב"ג נערך להגעת המטוס במצב חירום 3. זאת, לראשונה מזה קרוב לעשור. חיל האוויר הקפיץ מטוסי קרב, שחברו למטוס על מנת לאבחן את מצבו. לאחר בדיקה דיווחו כי הצמיג השמאלי קרוע בקן נסע שמאל. מאחר שישנו צמיג נוסף באותו צד, הדבר הפך את הנחיתה לנוחה יותר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190701-1645' autoplay='0' credit='' desc='מרגעי המתח - ועד הנחיתה המוצלחת: סיכום האירוע בנתבג' kid='1_2d0epdvu' duration='71'']

הצמיג הקרוע במטוס שהמריא מגרמניה ונחת בישראל בהצלחה
הצמיג הקרוע במטוס שהמריא מגרמניה ונחת בישראל בהצלחה | צילום: חדשות 13
הצמיג הקרוע במטוס שהמריא מגרמניה ונחת בישראל בהצלחה
הצמיג הקרוע במטוס שהמריא מגרמניה ונחת בישראל בהצלחה | צילום: חדשות 13

צוותים נרחבים של מגן דוד אדום, שכללו אופנועי חירום, כ-130 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, הגיעו כדי לאבטח את נחיתת המטוס. בשדה התעופה רמון נערכים לקליטת טיסות שיוסטו מנתב"ג. על פי הנהלים, בבתי החולים איכילוב, בילינסון ושיבא נערכו גם כן לקליטת פצועים. על פי דיווחי מד"א, במטוס היו כמה נפגעי חרדה.

מצב חירום בנתב''ג
מצב חירום בנתב''ג | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מדובר צה"ל נמסר כי כחלק מההיערכות לנחיתת החירום בנמל התעופה בן גוריון הוזנקו זוג מטוסי קרב מסוג ״סופה״, שמלווים את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל.

צוותי הצלה לקראת נחיתת החירום של מטוס אלקטרה אייר
צוותי הצלה לקראת נחיתת החירום של מטוס אלקטרה אייר | צילום: חדשות 13

לאחר שהמטוס המריא מנמל התעופה בקלן, במסגרת סריקות שגרתיות התגלו שרידים של צמיגים על מסלול ההמראה. בהתאם לנוהל, לאחר שזוהו הממצאים עצרו בנמל התעופה את ההמראות, וניסו לברר לאן הן שייכות מאיזה מטוס נפלו. בנתב"ג נערכו תחילה לרמת חירום 2, אך לאחר שהתגלו בשטח חלקי מתכת נוסף לשרידי הצמיגים, העלו את רמת החירום ל-3. חתיכות המתכת עשויות להעיד על פגיעה גם בגוף המטוס. כל כוחות החירום נערכים בשטח על מנת להתמודד עם כמה תסריטים אפשריים.

המטוס מתקרב לנחיתה בנתבג בלווי מטוסי קרב
המטוס מתקרב לנחיתה בנתבג בלווי מטוסי קרב | צילום: חדשות 13

עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, תיאר את ההתרחשות הצפויה: "כרגע מחכים למטוס, הוא ייבדק ע"י מטוסי חיל האוויר שיבחנו את הגלגלים שלו, ויעבירו דיווח למנהל נמל התעופה דרך מגדל הפיקוח. בשלב השני ככל הנראה הוא יעשה יעף מעל מגדל הפיקוח כדי לבדוק באיזה נזק מדובר". לאחר מכן ייעצרו ההמראות והנחיתות בנתב"ג לצורך כניסת המטוס ונחיתה מלאה, תוך היערכות כלל הכוחות שבשטח".

גל פלג, מומחה לתעופה, הסביר: "האחריות מוטלת על קברניט המטוס, ואני מקווה ומאמין שהוא יודע מה לעשות. לא מדובר בתקלה היסטרית".