בחודש הבא: הכניסה לי-ם תיחסם סמוך לבנייני האומה למשך 3 שנים

מאמצע יולי לא תתאפשר תנועת כלי רכב ברחוב שז"ר לצורך עבודות על פרויקט כניסה לעיר ועל תשתיות הרכבת הקלה. גורמים המעורים בפרטים לחדשות 13: "הולך להיות סיוט" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:06

פרסום ראשון: החל מאמצע חודש יולי, ב-14 לחודש, הכניסה לירושלים תיחסם ולא תתאפשר תנועת כלי רכב פרטיים ברחוב שז"ר עד לבנייני האומה למשך שלוש שנים, כך פורסם לראשונה הערב (שני) בחדשות 13. התחבורה הציבורית תפעל במסלול הרגיל.

החסימה תתבצע לצורך עבודות על פרויקט הכניסה לעיר וכן על תשתיות הרכבת הקלה - והחלופות שיוצעו הן מעקפים ושימוש בתחבורה הציבורית באזור. גורמים המעורים בפרטים אמרו לחדשות 13: "הולך להיות סיוט, צפויים עומסים כבדים באזור. הסגירות צפויות להימשך כשלוש שנים".

לבאים לירושלים תתאפשר כניסה לעיר דרך כביש 443 או כביש 1 דרך מנהרת הארזים. המבקשים לצאת מהבירה יוכלו לנסוע דרך כביש בגין למנהרת הארזים או כביש 443.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

טלטלה בפרויקט הרכבת הקלה: מנכ"ל נת"ע התפטר

אוחנה: "הרשות השופטת היא הפחות דמוקרטית מבין השלוש"

הסוכנות לאנרגיה אטומית: "איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום"

הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים | צילום: רויטרס

התחבורה הציבורית, כאמור, תפעל כסדרה מלבד השבוע הראשון לעבודות, בין התאריכים 19-14 ביולי, אז ייתכנו שינויים נקודתיים במיקום קווים ותחנות. נוסך לכך, באותם ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. עדכונים לציבור יפורסמו באמצעי התקשורת, בתחנות והכוונה בשטח.

הפרויקט שנבנה בכניסה לעיר הוא רובע עסקים, במסגרתו יבנו אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, כמו כן המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל.

בהודעה על סגירת האזור צויין כי ההכנות לכך מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו, לטענתם, על זרימת התחבורה בתקופה זו. כמו כן, עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין.

התחנה המרכזית בירושלים
התחנה המרכזית בירושלים | צילום: You Tube

בחודש שעבר אושר המקטע המערבי של הקו הזהוב של הרכבת הקלה בעיר, בוועדת התכנון והבנייה בירושלים. הוועדה אישרה את חלקו המערבי של הקו שאמור בתוכניתו המקורית להגיע עד לכותל המערבי. המקטע צפוי לחבר את מוזיאון ישראל, קריית הממשלה, משכן הכנסת ובית המשפט העליון לרשת הקווים הקיימים.

כמו כן, לאחרונה הוגבר קצב תכנון הקו, כדי לכלול אותו במכרז ה-JNET של הרכבת הקלה, להארכות הקו האדום והקו הירוק בעיר. במסגרת התוכנית ימוקמו שלוש תחנות לאורך הקו, ייסלל שביל אופניים, חניית מוזיאון ישראל תרד אל מתחת לפני הקרקע ותוקם כיכר עירונית עם אזורי מסחר.