טלטלה בפרויקט הרכבת הקלה: מנכ"ל נת"ע התפטר

גורמים המעורבים בפרויקט אמרו כי הוא יתעכב, וכי תקציבו צפוי לגדול במאות מיליוני שקלים בשל דרישות לפיצויים מהחברה. דניה סיבוס, קבלנית בפרויקט, דורשת פיצויים של כרבע מיליארד שקלים

זמן צפייה: 01:13

יהודה בר-און, מנכ"ל החברה הממשלתית נת"ע שאחראית על פרויקט הרכבת הקלה, התפטר היום (שני) מתפקידו. על רקע התפטרותו של בר-און, גורמים בכירים המעורבים בפרויקט אמרו לחדשות 13 כי אין שום סיכוי שהרכבת הקלה תפעל במועד שתוכנן. יתר על כן, הם מעריכים כי קיימת סבירות גבוהה שתקציב הפרויקט יזנק במאות מיליוני שקלים בעקבות דרישות לפיצויים מהחברה.

בימים אלה מתנהלים הליכי בוררות בין נת"ע לבין קבלנים בפרויקט. מסמכים שהגיעו לחדשות 13, מהליך הבוררות של אחת הקבלניות המרכזיות בפרויקט, דניה סיבוס, חשפו חילופי טענות ודרישות לפיצויים בשווי של כרבע מיליארד שקלים, בעקבות עיכובים שלטענת הקבלן נגרמו כתוצאה ממחדלים של נת"ע.

עבודות ברכבת הקלה
עבודות ברכבת הקלה | צילום: חדשות עשר

הליך בוררות נוסף על סכום של כמיליארד שקלים, מתנהל במקביל מול החברה שיכון ובינוי. במידה והליכי הבוררות יובילו לתשלום הכסף לחברות הקבלן - סכומים אלה יצאו מקופת המדינה.

מנת"ע נמסר בתגובה: "צר לנו שגורמים בעלי אינטרסים כלכליים ממשיכים לנסות ולחבל בפרויקט על ידי הפצת שקרים. פרויקט הקו האדום מתקדם בהצלחה ולפי לוחות הזמנים, לקראת הפעלתו באוקטובר 2021".