הממשלה תאשר: נתב"ג יפסיק לפעול כמעט לחלוטין החל מיום שלישי

במסגרת ההצעה שתובא לשולחן הממשלה, ייפסקו טיסות נכנסות ויוצאות, ותיאסר כניסת כלי טיס זרים לישראל למעט טיסות מטען ומקרי חירום. יציאה מהארץ תוחרג במקרים מיוחדים

זמן צפייה: 09:37

הממשלה תאשר היום (ראשון) את צמצום הפעילות בנמל התעופה בן גוריון באופן כמעט מלא וייאסרו למעשה כניסה ויציאה של טיסות, לנוכח התחלואה הגבוהה והחשש מהתרבות מוטציות של נגיף הקורונה בישראל. ההגבלות ייכנסו לתוקף מיום שלישי עד ל-31 בינואר, אז תוכל הממשלה להאריכן אם תרצה בכך.

במסגרת התקנות, כלי טיס זרים לא יכנסו לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. יתאפשר לטיסה זרה לעבור בישראל מבלי לנחות בה.

בנוגע ליציאה מהארץ, יוחרגו יציאה שהיא למטרת טיפול רפואי, עבודה של עובד חיוני (לפי החוק והתקנות) עבור עבודה שלא ניתן לבצע מרחוק, הליך משפטי, לוויה של קרוב משפחה, ומעבר ממקום שהייה קבוע אחד למשנהו (כולל יציאת אדם למקום מגוריו מחוץ לישראל). כמו כן, הוצע כי מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה יוכלו לאשר בקשות חריגות במקרים הומניטריים או במקרים מיוחדים.

בלי מסכות: נוסעים חרדים לא מקפידים על ההנחיות בטיסה • תיעוד

נתב''ג
ייסגר לשבועיים. נתב''ג בתקופת קורונה | צילום: רויטרס

יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות קובי קרני זעם על ההחלטה, ובהודעה שהוציא קרא לציבור "לא ללכת שולל אחר הקריאות הפופוליסטיות לסגירת נתב"ג", כלשונו. "הטענה כאילו סגירת נתב"ג היא הפתרון למניעת המוטציות היא זריית חול כדי לצאת ידי חובה ולהסתיר את מחדלי הממשלה בניהול המשבר".

"בכל העולם פועלים נמלי תעופה ומונעים כניסת חולי קורונה באמצעות בדיקות לפני הטיסה או מיד לאחר הנחיתה", הוסיף קרני. "רק בישראל, במקום לתגבר מעבדות בנתב"ג - מחליטים לסגור בדיוק ביום שסוף-סוף מתחילים לבדוק נוסעים. כמה זמן יסגרו את השער היחיד של ישראל לעולם? מי יפצה את עשרות אלפי המשפחות בענף התיירות שכבר שנה מושבתות מפרנסה בגלל מחדלי הממשלה?".

נתב''ג
נוסעים בנתב''ג | צילום: רויטרס

כזכור, כבר אתמול נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא לממשלה הצעה לעצור את הטיסות לישראל וממנה למשך שבועיים. ההחלטה התקבלה בתום דיונים שקיים נתניהו בסוף השבוע עם שר הבריאות, שרת התחבורה, ראש המל"ל ובכירים נוספים.

ההחלטה התקבלה על רקע לחץ רב בעיקר מצד גורמים במשרד הבריאות, בשל המשך התפשטות המוטציות בישראל שמקורן בטסים לישראל ממדינות אחרות. אמנם לאור ההגבלות בישראל הפעילות מצומצמת בנתב"ג, אולם נוחתים בו בכל יום כ-1,500 נוסעים, וכעת גם הפעילות הזאת - תיפסק.