עקב הביקורת על "נתיב פלוס": שינויים במערך התחבורה בכביש החוף

בפוסט שפרסם, הגיב השר סמוטריץ' לתלונות על הנתיב השיתופי, והכריז על הקצאה של עשרות מיליוני שקלים לתגבור התחבורה הציבורית. "בלי שהיינו לוקחים אחריות - כלל הגורמים לא היו נרתמים"

זמן צפייה: 03:55

בעקבות הביקורת על הנתיב השיתופי: שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הבטיח היום (חמישי) שינויים במערך התחבורה בכביש החוף, שיקלו על העומס בכבישים. בפוסט בפייסבוק כתב סמוטריץ' כי הצליח "להשיג תקציב נוסף של עשרות מיליוני שקלים" לתגבור מידי של מערך התחבורה הציבורית.

"כמו שהבטחנו, אנחנו מתגברים מאוד את התחבורה הציבורית באזור כדי להגדיל את האפשרויות שלכם להשאיר את הרכב בבית וליסוע מהר וללא פקקים בתחבורה הציבורית", כתב שר התחבורה, "למרות המשבר התקציבי שבו שרויה המדינה, הצלחנו להשיג תקציב גדול לשם כך ואנחנו יוצאים לדרך".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מאז פתיחת הנתיבים המיוחדים: עלייה בדרישה לנסיעות שיתופיות

"פקקים איומים ונוראיים": הנהגים זועמים על "נתיב פלוס"

סמוטריץ' ציין כי תגבור התחבורה הציבורית יתבצע באזור חדרה-נתניה והסביבה, על מנת "להרחיב את האפשרויות בפני הנהגים, שמעוניינים לשים את הרכב בחניון או בבית ולהגיע בתחבורה ציבורית למקום העבודה". לטענת שר התחבורה, ההסדרים השונים יחלו לפעול כבר במהלך השבועות הקרובים: "אני קורא לציבור לנצל את ההזדמנות ולעבור לנסיעה בתחבורה הציבורית או בנסיעה שיתופית, ולהגיע במהירות ובנחת למחוז חפצם".

על הנתיב השיתופי, שכאמור ספג ביקורות קשות, כתב סמוטריץ' כי הוא "צעד חשוב במענה לעומס בכבישים, שצפוי רק להיות קשה יותר על פי כל התחזיות. כל מהלך משמעותי כזה דורש איפוק, סבלנות והבנה. ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו בהחלט בנתיב הנכון תרתי משמע. מראשית הדרך אמרתי שהנתיב המיוחד הוא חלק מתוכנית שלמה, אבל מאיפשהו צריך להתחיל. התחלנו, ואנחנו ממשיכים בכל הכח. מוסיפים שירות, רוכשים קרונות לרכבת, מקימים חניונים, סוללים עוד נתיבים, עובדים במלוא המרץ על רכבות קלות, מכינים חבילת תמריצים לנסיעות שיתופיות, ועוד ועוד".

שנת שיא בפקקים
פקקים | צילום: חדשות 13

חרף הביקורת הציבורית, אתמול חברת הטכנולוגיה Moovit מסרה לחדשות 13 נתונים ראשונים המצביעים על עלייה במספר הנסיעות השיתופיות בשירות שמציעה אפליקציית הניווט מאז יציאתו לדרך לפני כחודש של מיזם "נתיב פלוס", שהקצה מסלול אחד בכל בכביש החוף ונתיבי איילון, המיועדים לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם כמה נוסעים. זאת, במטרה לעודד נסיעות שיתופיות ושימוש בתחבורה הציבורית.

לפי הנתונים, נרשמה עלייה של 20% במספר הנסיעות השיתופיות המוצעות באפליקציית Moovit וכן, עלייה של כ-60% במספר הנסיעות השיתופיות שהתרחשו בפועל באמצעות האפליקצייה.