"פקקים איומים ונוראיים": הנהגים זועמים על "נתיב פלוס"

מבחן המציאות למיזם החדש של משרד התחבורה החל אחרי החגים, והתלונות מתגברות. לנוכח הפקקים, במשרד בוחנים אופציות חלופיות, בהן: הגבלת שעות הנסיעה, הגברת האכיפה והזזת הנתיב לצד שמאל

זמן צפייה: 02:37

מיזם הנסיעה השיתופית אמור היה להפחית את הפקקים - אבל יוצר בדיוק את הפעולה ההפוכה: פקקים גדולים לבאים מתל אביב לאזור נתניה. ולא, גם לצאת לפני הזריחה לא ממש עוזר להתחמק מהעומס בכביש. הבוקר (ראשון) הגיעה שעת המבחן האמיתית של נתיבי הנסיעה השיתופית, והחזרה לשגרה, ללימודים ולאוניברסיטאות העמידה אלפי מכוניות במקום.

"היום יצאתי בשעה 10:10 מפולג - כי פשוט אי אפשר היה לצאת מהעיר לפני כן", סיפרה שרה ניס, תושבת נתניה. "השעה 11:10, ורק עכשיו הגעתי לעבודתי בבני ברק". בזמן ששרה הגיעה לעבודה מאוחר יותר מהרגיל, אלירן ברנר, גם הוא תושב נתניה, התייאש מראש. "עבדתי מהבית כי לא הייתה אפשרות אחרת", הסביר ברנר, "הפקקים התחילו כבר בשעה 6:10 והיו איומים ונוראיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: "חיסלנו את אל-בגדאדי – הוא נמלט כשהוא בוכה וצורח"

לראשונה מאז העברת המנדט: גנץ ונתניהו נפגשים בקריה

חשד: בכירים במטה הבחירות של הליכוד הטרידו את עד המדינה פילבר

111tti
עומסי תנועה בכביש 2 לאחר פתיחת ''נתיב פלוס''

לפני כשלושה שבועות יצא לדרך המיזם השאפתני ויוצא הדופן של משרד התחבורה. הנתיבים הימניים בכביש החוף בין נתניה לגלילות, והנתיב השמאלי בנתיבי איילון צפונה ממבוא איילון עד קיבוץ גלויות, סומנו בצהוב והפכו לנתיבים שהנסיעה בהם מותרת רק למכוניות שבהן יש שניים או שלושה נוסעים לפחות. "הקלנו על מי שרוצה לנסוע, הכנסנו לתוך הנתיב אנשים שרוצים לנסוע עם נהג ועוד שני נוסעים", אמר שי קדם, מנהל תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, "המצב יהיה פקוק כמו בישראל, אבל אנחנו רוצים להביא פתרונות".

אלא שבימים האחרונים המחאה מצד הנהגים בנתיבים הרגילים, שזמן הנסיעה שלהם לעבודה התארך מאוד, תופסת תאוצה ומאות מהם מציפים את הטלפון הנייד של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ומבקשים שיחשב מסלול מחדש. הוא בתגובה ביקש "תנו לנו את הזמן לייצב את המערכת", והבהיר כי "בשום פנים ואופן לא נסוגים לאחור".

תמרור נתיב תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית
תמרור נתיב תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית | צילום: חדשות 13

במשרד התחבורה בודקים חלופות אחרות שינסו להקל על המצב, בהן הגבלת שעות הנסיעה או הזזת הנתיב לצד שמאל. חוץ ממקצה השיפורים, במשרד מקווים שכמו כל שינוי, הציבור יתרגל עם הזמן והעומסים יפתחו, אבל בינתיים הנהגים והנהגות שמכוונים שעון מעורר לפני הזריחה כדי להגיע בזמן, רחוקים מלהשתכנע.