ראש שירותי בריאות הציבור: צריך לסגור את נתב"ג לחודש לפחות

ד"ר שרון אלרעי-פרייס התייחסה בוועדת חוקה להחלטה לסגור את השמיים, והצהירה כי ששת הימים שאושרו עד כה לא יספיקו. "צריך לסגור עד שקצב החיסונים יעלה"

זמן צפייה: 00:50

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה הבוקר (שני) להחלטת הממשלה לסגור את נמל התעופה בן גוריון עד סוף חודש ינואר, והצהירה: "סגירה של 6 ימים של נתב"ג לא תספיק, צריך יהיה לסגור לפחות לחודש, עד שקצב החיסונים יעלה ויאפשר אחרת". את הדברים אמרה במהלך הדיון בוועדת החוקה על ההחלטה.

"שישה ימים לא ישנו דבר מבחינת המוטציות", הסבירה אלרעי-פרייס. "נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר, כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

עוד בחדשות 13:

נהג האוטובוס שהותקף בבני ברק: "סיוט – לא יודע איך יצאתי מזה"

אחרי שנים של הליכים משפטיים: מלכה לייפר הוסגרה לאוסטרליה

1,878 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים – 358 מונשמים

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנוסעים בנתב''ג בתקופת קורונה | צילום: רויטרס

עוד אמרה: "כרגע מדדי התחלואה מאוד מדאיגים. מספר המאומתים יורד אך אנחנו עם שיא בכמות המונשמים, דבר שלא היה כמותו. צריך לראות שתתחיל השפעה של החיסון ושתהיה ירידה גם בחולים קריטיים וקשים נוסף על ירידה של מקדם ההדבקה. עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום. סגירת השמיים תהיה להערכתי לפחות לחודש כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים".

אלרעי-פרייס התייחסה גם לסוגיית התחלואה במערכת החינוך, ואמרה: "מערכת החינוך לא הגורם היוזם של המגיפה אך היא גורם שתורם לה. ברגע שילדים מגיעים למקומות, גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים. כרגע עם הווריאנט האנגלי זה יותר גרוע. 40% מהתחלואה זה ילדים, מספר גבוה יותר ממספרם באוכלוסייה. ביציאה מהסגר השני היינו עם 29% ואנחנו רואים עליה בתחלואה של גילאי 9-6 שאלו בדיוק הכיתות שאמורות לחזור ללמוד ואנחנו עוקבים אחרי זה".

בתוך כך, כמה חברות תעופה זרות ביקשו להמשיך לטוס לישראל רק עם מטענים - כלומר ללא נוסעים (למעט חריגים מאושרים). מישראל - להמשיך להטיס כל מי שקנה כרטיס מטיסה לפני ה-7 בינואר.

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס | צילום: חדשות 13

אמש, זמן קצר לאחר שהתקבלה החלטת השרים, התייחסה אלרעי-פרייס לסוגיית סגירת השמיים בריאיון לחדשות 13.  "אנחנו צריכים כרגע להרוויח זמן", הסבירה. "סגירת נתב"ג היא קריטית כדי להשיג לנו זמן לחסן יותר אנשים. נצטרך לראות מה יהיה המצב אחרי 31 בינואר, נצטרך לראות את הנתונים".

על פי החלטת הממשלה, נמל התעופה ייסגר לחלוטין מחצות, לצורך היערכות הנוסעים, המפעילים האוויריים ושדות התעופה. בין היתר, ההחלטה כוללת איסור כניסת מטוסים זרים לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי, הגבלה זמנית של היתרי הפעלת חברות תעופה ישראליות, וצמצום החריגים ליציאה אל מחוץ לישראל, פרט לטיפול רפאי, הליך משפטי שהאדם נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה.