אחרי שנים של הליכים משפטיים: מלכה לייפר הוסגרה לאוסטרליה

ברקע סגירת השמיים שתחל בחצות, הנאשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה הועברה לאוסטרליה. זאת, לאחר שבית המשפט דחה את הערעור שהוגש בעניינה - וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין

זמן צפייה: 00:34

מלכה לייפר, הנאשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה בעת שהייתה מנהלת בית ספר חרדי במלבורן, הוסגרה הבוקר (שני) לאוסטרליה. זאת, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון שאישר את המהלך וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין. העברתה לאוסטרליה בוצעה ברקע סגירתו המתוכננת של נמל התעופה בן גוריון הלילה בחצות.

כזכור, בחודש שעבר דחה העליון את הערעור שהוגש על ידי לייפר לפיו היא לוקה בנפשה - וקבע כי ניתן להסגירה. בהמשך לכך, שר המשפטים דאז אבי ניסנקורן חתם על צו ההסגרה של לייפר לאוסטרליה. "לאחר שנים ארוכות, אחרי נסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה ולאור פסיקת בית המשפט העליון, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין של לייפר", צייץ אז בטוויטר.

מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

מהמחלקה הבין-לאומית בפרקליטות נמסר בעקבות פסיקת העליון: "החלטת בית המשפט מביאה לסיומו של הליך משפטי ארוך, במסגרתו קיבל בית המשפט את העתירה להכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, בגין ביצוע עבירות מין חמורות במספר תלמידותיה".

לאחר החלטת בית המשפט, נשיא המדינה ראובן ריבלין עדכן את המושל הכללי של אוסטרליה דייויד הרלי על ההסגרה. "ההתפתחויות האחרונות הללו מהוות צעד משמעותי ביותר לעבר סיום צודק של הפרשה הקשה הזאת אשר נמשכת זמן רב מידי. אני מקווה כי יהיה בהן כדי להקל, ולו במעט, על הסבל הנורא של הקורבנות.", אמר הנשיא.