הורדת מחירים ועמדות חיטוי: ביוון נערכים לקבלת תיירים ישראלים

הקיץ מתקרב ויש מי שכבר מתכנן את החופשה הבאה. היעדים הראשונים שאליהם נוכל לטוס יהיו ככל הנראה איי יוון. אילו איים ייפתחו ראשונים ואיך מתכוננים בנתב"ג לטיסות שאחרי עידן הקורונה?

זמן צפייה: 07:40

בזמן שבקפריסין הכול היה שקט וכולם הסתגרו בבתים בהוראת הממשלה, משרד התיירות הקפריסאי צילם סרטון של קולות מהמדינה, תמונות מחופשה שכולם בכל העולם כבר חולמים עליה עם הבטחה שימים טובים כבר בדרך.

כ-560 חולים כעת בלבד בקורונה בקפריסין ולכן ברור שהטיסות הראשונות שיצאו מנתב"ג יהיו ללרנקה ולפאפוס. לו זו בלבד, החופשה הבאה, כנראה, תעלה הרבה פחות. במלון סיפרייה מאריס ביץ' שבפאפוס, למשל, המחירים בחודש יולי בשנה שעברה היו 240 אירו ללילה לזוג. ביולי השנה המחיר כבר ירד ל-190 אירו. במלון "לאורה ביץ' אנד ספלאש", המחיר באוגוסט 2019 היה 290 אירו ללילה. באוגוסט הזה, אוגוסט פוסט-קורונה, המחיר כרגע עומד על 180 אירו בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מורה שבאה במגע עם תלמידים התגלתה כחולה בקורונה – ביה"ס נסגר

סוריה: ישראל תקפה את המרכז למחקרים מדעיים בחלב

נתניהו: "התערבות של בג"ץ בהסכם תגדיל את הסיכוי לבחירות"

חופשה ביוון
חופשה ביוון | צילום: חדשות 13

אבל לפני שנעלה על המטוס נצטרך לעבור בנתב"ג, שם עובדים על אסטרטגיית היציאה מישראל. בנמל התעופה כבר הדביקו מדבקות על הרצפה המנחות את הטסים היכן לעמוד על מנת לשמור על מרחק, הציבו דלפקי מיגון שקופים ועמדות חיטוי בכל השדה.

"חדשנות היא שם המשחק", הסביר מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי, וסיפר כיצד הם מתכוננים ליום שאחרי: "העולם השתנה - גם העולם של התעופה. הכניסה לטרמינלים תהיה כניסה מדורגת. מי שייכנס לטרמינלים זה רק נוסעים - לא יוכלו להיכנס מלווים או מקבלי פנים, ותהליך הרישום לטיסה יצטרך להתבצע בדיגיטל".

"אנחנו יכולים להגיע למצב שדרכון וויזה זה לא מסמכי נסיעה מספקים", הוסיף, "הנוסע יצטרך להגיע עם תיעוד רפואי שמעיד שהוא איננו נושא את הנגיף".

עמדת חיטוי בנתב''ג
עמדת חיטוי בנתב''ג | צילום: חדשות 13