חוסר בתשתיות והסחות דעת: מה גורם לריבוי בתאונות הדרכים?

רבות מהתאונות הקטלניות קורות בכבישי הדרום והצפון, המכונים "כבישי המוות". עם זאת, בנתיבי איילון, הדרך העמוסה במדינה, התרחשו השנה 40 תאונות חמורות • #לוקחים_את_ההגה_לידיים

זמן צפייה: 09:45

 #לוקחים_את_ההגה_לידיים: הרבה מתאונות הדרכים הקטלניות מתרחשות בכבישי הדרום והצפון. אלה שהתשתיות בהם מסוכנת, כבישים אלה מכונים "כבישי מוות". ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדקו באילו כבישים היו השנה הכי הרבה תאונות קטלניות ביחס לאורך הכביש והתוצאות מפתיעות:

במקום השישי ברשימה כביש 5, בו היו 14 תאונות חמורות. כביש המחצבות, 444, במקום החמישי עם 19 תאונות. כבשי אחת אחריו עם 33 תאונות בשנה האחרונה לאורך 57 ק"מ. במקום השלישי כביש 412 בין צומת ביל"ו ליהוד ובמקום השני כביש 431. במקום הראשון – הדרך העמוסה ביותר במדינה עם 40 תאונות בשנה האחרונה – נתיבי איילון.

לכתבות נוספות בפרויקט: 

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: מתנדב מד"א חוזר לתאונה שלא מרפה ממנו

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: נאבקים ביחד בקטל בכבישים

"חשבתי שאני מתה": הגולשים מספרים על הנהיגה הפרועה בכבישים

#לוקחים_את_ההגה_לידיים
#לוקחים_את_ההגה_לידיים | צילום: שאטרסטוק

אין ספק שאחת הסיבות לריבוי התאונות היא המספר המטורף של מכוניות שנוסעות בנתיבי איילון בכל יום. מדובר באחד הכבישים הבטיחותיים והמתוחזקים בארץ. ברוב שעות היום ניתן לראות בו גם ניידת משטרה. דווקא זה ממחיש כנראה ששום מהפכת תשתיות לא תנטרל את הסכנה הגדולה מכולן: הסחות הדעת והסיכונים המיותרים של הנהגים.

דן בן יהודה, מומחה לגורם האנושי בתאונות הדרכים אמר: "אחוז מאוד גבוה מהנהגים מדבר בטלפון או שולח וקורא הודעות. כמו כן, העצבנות מהפקקים מעלה את חוסר תשומת הלב ויש פוטנציאל גדול להתנגשויות".

הכסף שהובטח מזמן לטובת שדרוג כבישים שבהם התשתית מסוכנת חייב להיות מושקע ומהר. תאונות הדרכים לא ימתינו לממשלה חדשה. אבל לא פחות חשובים מכך, הם התקציבים שאמורים להיות מושקעים בגורם האנושי. לטענת מנכל"ית הרלב"ד, רחלי טבת ויזל, "יש תכוניות מגירה מוכנות שמחכות לתקצוב לא גבוה ועם התקציבים האלה אשפר לשנות".