#לוקחים_את_ההגה_לידיים: נאבקים ביחד בקטל בכבישים

בשל העלייה במספר ההרוגים בכבישים, אנו בחדשות 13 יוצאים בקמפיין להגברת המודעות - ומבקשים לשמוע את הסיפורים שלכם מהדרכים • החל הערב במהדורה ישודר פרויקט מיוחד על הגורם האנושי בתאונות

זמן צפייה: 01:44

ברקע נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מהם עולה כי 93% מתאונות הדרכים נגרמות על ידי הגורם האנושי – כלומר, ההתנהגות של כל אחד ואחת מאיתנו על הכביש, החלטנו בחדשות 13 לצאת בקמפיין להעלאת המודעות והורדת מספר ההרוגים השנתי, תחת ההאשטג #לוקחים_את_ההגה_לידיים. 

במסגרת הקמפיין אנו קוראים לכם לשתף אותנו בסיפורים שלכם או בתיעודים שצילמתם, של הרגע שבו התנהגות מסוכנת של נהג על הכביש הייתה עלולה להסתיים בתאונה קטלנית. כתבו פוסט ברשתות החברתיות וחתמו אותו בהאשטג #לוקחים_את_ההגה_לידיים. אנחנו נפרסם את הסיפורים שלכם כדי להעלות את המודעות ולהיאבק בקטל בדרכים.

במקביל, החל מהערב ישודר במהדורה המרכזית פרויקט מיוחד של ליאור קינן. בפרויקט מספרים נהגים שהיו מעורבים בתאונות קשות על הגורם האנושי מאחורי הטרגדיה בכבישים.

#לוקחים_את_ההגה_לידיים
#לוקחים_את_ההגה_לידיים | צילום: שאטרסטוק

מהנתונים שפורסמו הבוקר עולה כי 341 בני אדם נהרגו בכבישים ב-2019, עלייה משמעותית של 10% מ-2018 שבה נהרגו 316 בתאונות הדרכים. בשבוע שעבר נהרגו 11 בני אדם בתשע תאונות קטלניות בכבישי ישראל, ומהבוקר (ראשון) נהרגו שני בני אדם בתאונה בין משאית ורכב הסעות ברמת גן.

מוקדם יותר היום, כאמור, נהרגו שני בני אדם בני 43 ו-20 ואחד נוסף נפצע קשה, בהתנגשות בין משאית לרכב הסעות במחלף אלוף שדה, סמוך לרמת גן. חמישה בני אדם נוספים נפצעו קל. צוותי מד"א פינו את ששת הפצועים לבית החולים שיבא שבתל השומר. ככל הנראה מדובר בפועלים פלסטינים שהיו בדרכם לעבודה בישראל.

בוחני תנועה של המשטרה הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות המקרה. כביש 4 באזור התאונה נחסם זמנית לתנועה בשני הכיוונים, ונרשמו עומסי תנועה כבדים.

4rkjnw

כזכור, ביום שישי נהרג מפגיעת משאית מוחמד איאס ריאן, ילד בן 3 מהמועצה המקומית כפר ברא שבמרכז. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי אך הוא היה ללא סימני חיים, ומותו נקבע במקום.

באותו יום, נהרג עידן לוייב בן ה-12 מפגיעת רכב, בדרך עכו בקריית מוצקין. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו, תוך כדי פעולות החייאה, לבית החולים רמב"ם כשהוא מחוסר הכרה, שם נקבע מותו.

ביום חמישי נהרגו שני בני אדם בהתנגשות חזיתית בין שני רכבים בכביש 40, סמוך לצומת שיזפון שבדרום הארץ. בנוסף, גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם נפצעו קשה, וגבר נוסף כבן 40 נפצע בינוני. בעקבות ההתנגשות עלו שני הרכבים באש, והנוסעים נלכדו. צוותי כיבוי הגיעו לזירה, כיבו את האש וחילצו את הפצועים מהרכב - מותם של שניהם מהם, כאמור, נקבע במקום. צוותי מד"א פינו את שלושת הפצועים לבית החולים יוספטל שבאילת.