"חשבתי שאני מתה": הגולשים מספרים על הנהיגה הפרועה בכבישים

בעקבות קמפיין חדשות 13, שיתפו גולשי הרשתות החברתיות באירועים שבהם התנהגות לא זהירה של הנהג הובילו לתאונות שברגע היו יכולות להפוך לקטלניות • #לוקחים_את_ההגה_לידיים

זמן צפייה: 00:40

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: גולשי הרשתות החברתיות, ביניהם גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, מצטרפים לקמפיין חדשות 13, ושיתפו לאורך היממה אחרונה על מקרים שבהם היו עדים לנהיגה פרועה בכביש, או נפגעו בתאונות שנגרמו מהגורם האנושי.

גולשת אחת סיפרה על מקרה שבו ניצלה בנס מפגיעת משאית שנסעה במהירות מופרזת – והתהפכה על רכבה החונה. לדבריה, עצרה במפרץ תחבורה ציבורית כדי לחפש מוצץ לבנה הפעוט. "יצאתי מהדלת פתחתי את הדלת שלו מאחורה וראיתי שאין מוצץ באזור שלו, עברתי לצד השני איפה שיושבת הבת שלי, למרות שידעתי בטוח שאין שם מוצץ אבל בכל זאת הלכתי לבדוק אם יש מוצץ לידה, שישבה בצד שקרוב לתחנת האוטובוס, החלטה של רגע שהצילה את החיים שלי".

"הסתכלתי וראיתי שאין לידה מוצץ. סגרתי את הדלת והרמתי את העיניים שלי למעלה", המשיכה. "הדבר הבא שאני זוכרת זה את עצמי עפה ומתגלגלת ואת הראש שלי חושב על זה שהילדים שלי בתוך האוטו. משאית שהגיעה בסיבוב ברמזור ונסעה במהירות התהפכה על האוטו שלי. התמונות יעידו שזה נס! פשוט נס! שהילדים שלי יצאו ללא שריטה! אני קיבלתי כמה שברים בכף הרגל ומכות יבשות אבל שריטה ענקית בלב על מה שהייתי צריכה לעבור בשניות האלה שראיתי את המשאית בתוך האוטו שלי ורצתי לשם בלי לדעת מה אני הולכת לראות בפנים ובאיזה מצב הילדים שלי".

עוד בחדשות 13:

בחזרה לרגע התאונה: נהגת הרכב שדרסה אדם למוות ב-2018 – מדברת

תאונת אוטובוס ליד נתב"ג: ארבעה בני אדם נהרגו בכביש 40

נהג המשאית מהתאונה בר"ג: "נסעתי – ופתאום כל הקבינה התנדנדה"

#לוקחים_את_ההגה_לידיים
#לוקחים_את_ההגה_לידיים | צילום: שאטרסטוק

גולשת נוספת שיתפה בתאונה שעברה כשהייתה הולכת רגל, וניסתה לחצות מעבר חצייה בבטחה. "זה קרה ממש בדרך מהעבודה הביתה. אני זוכרת שכבר ממש רציתי להגיע הביתה הייתי עייפה עבר עלי יום ארוך", סיפרה. "כהרגלי אני הולכת ברגל הביתה כי זה יחסית קרוב וכמו ילדה טובה אני מכניסה את הטלפון לכיס כדי שלא אתפתה להסתכל בו, וכמובן מסתכלת לימין ושמאל בכל מעבר חציה. אף פעם לא חשבתי שזה לא באמת מספיק. כי ממש לפני חודש כשעברתי במעבר חציה והסתכלתי על המכונית והייתי בטוחה שיעצור כי אני כבר באמצע המעבר ומה הסיכוי שהוא לא ראה אותי?"

"אבל הוא לא ראה אותי. אני לא יודעת מה הסיבה, אולי הוא היה בטלפון? אולי הוא בדיוק הסתכל לכיוון אחר? היה עייף? מבולבל ? מוטרד? אבל זה לא כל כך שינה את העובדה שהוא דרס אותי", המשיכה. "בשניות האלה שהייתי על הרכב והוטחתי ברצפה חשבתי לעצמי הינה הוא עוד רגע עולה עלי וזהו אני מתה. ואני מחכה שנייה-שתיים וזה מרגיש כמו נצח. ואני מבינה שזה נגמר ואני ישר קמה בבהלה מלאת אנדרנלין. מחפשת את המשקפיים שעפו רחוק וצועקת לעזרה, צועקת לאמא, פשוט צועקת ובוכה".

"יצאתי בנס, אני חיה ונושמת. שום איבר חיוני לא נפגע קשות, על זה אני מודה, אבל היום אני יותר פחדנית מהכול. כל דבר קטן מכניס אותי לחרדה: אני לא מסוגלת לעבור במעברי חציה, אני יותר לחוצה שאני נוהגת או אפילו שמישהו נוהג ואני במושב הנוסע. אני עושה שלוש פעמים בשבוע פיזיותרפיה ויש לי כאבים מאוד חזקים בעמוד שדרה. לעבודה עדיין לא חזרתי והאורח חיים שלי נהרס. הכביש נהיה מקום מסוכן, כל יום מאז התאונה אני שומעת הרוג ועוד הרוג וחושבת לעצמי שזו יכלה להיות אני".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול עולה כי 341 בני אדם נהרגו בכבישים ב-2019, עלייה משמעותית של 10% מ-2018 שבה נהרגו 316 בתאונות הדרכים. בשבוע שעבר נהרגו 11 בני אדם בתשע תאונות קטלניות בכבישי ישראל, ומאתמול בבוקר נהרגו שישה בני אדם בשתי תאונות.

אתמול, כאמור, נהרגו ארבעה בני אדם בתאונה קטלנית, בהם אישה כבת 50. זאת, לאחר שהאוטובוס, שהיה בדרכו מחיפה לירושלים, ככל הנראה התנגש בתחנת בטון - שפילחה את כלי הרכב. מנוף פעל במקום כדי להרים את האוטובוס בזמן שהכביש נחסם לתנועה.

תאונת הדרכים בכביש 4, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן
תאונת הדרכים בכביש 4, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן | צילום: דוברות המשטרה.

14 בני אדם נפצעו בתאונה, בהם אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 במצב קשה, שפונו לבית החולים שיבא בתל השומר, 12 בני אדם שנפצעו קל לבתי החולים אסף הרופא, בילינסון והשרון.

בשעות הבוקר נהרגו שני בני אדם בני 43 ו-20 ואחד נוסף נפצע קשה, בהתנגשות בין משאית לרכב הסעות במחלף אלוף שדה, סמוך לרמת גן. חמישה בני אדם נוספים נפצעו קל. צוותי מד"א פינו את ששת הפצועים לבית החולים שיבא שבתל השומר. ככל הנראה מדובר בפועלים פלסטינים שהיו בדרכם לעבודה בישראל.