"נתניהו מתנתק מהפריפריה": מאות מוחים בי-ם נגד סגירת שדה דב

תושבי אילת הגיעו לבית ראש הממשלה שבעיר ומפגינים נגד המהלך: "לא סוגרים את צינור החמצן שלנו". שר התחבורה הנכנס סמוטריץ' לאחר מינויו: "נעשה הכול כדי ששדה דב לא ייסגר"

מאיר יצחק-הלוי, ראש עיריית אילת, בהפגנה על סגירת שדה דב, מול ביתו של ראש הממשלה מאיר יצחק-הלוי, ראש עיריית אילת, בהפגנה על סגירת שדה דב, מול ביתו של ראש הממשלה
מאיר יצחק-הלוי, ראש עיריית אילת, בהפגנה על סגירת שדה דב, מול ביתו של ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

מאות בני אדם מפגינים היום (שני) נגד סגירת שדה דב. זאת, במסגרת המחאה שהתעצמה בשבוע האחרון נגד ההחלטה. במקום נאמו ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי, דובר צה"ל לשעבר תא"ל (במיל') אבי בניהו, וכאמור נכחו מאות מתושבי העיר, שהגיעו למקום בעשרות אוטובוסים שיצאו הבוקר מהעיר הדרומית.

שר התחבורה הנכנס, בצלאל סמוטריץ' התייחס לההפגנה וכתב בטוויטר שלו כי יסייע בסוגיה: "נעשה הכול כדי ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל לעמוד בה".

ראש העיר, שהגיע להפגנה עם חולצה ועליה תמונה של תושב העיר והכיתוב: "ביבי, אל תמנע ממני להגיע לטיפולים", אמר במהלכה כי יישב באוהל מחאה מול משרד האוצר עד לקיום ועדת כספים ביום חמישי. "אם זה לא יעזור, בשבוע הבא נאזוק את עצמנו לגדרות שדה דב", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בצל התנגדותו לסגירת שדה דב: ראש העיר אילת סירב לפגוש את רה"מ

"מה עם החולים?": תושבי אילת יפגינו בירושלים נגד סגירת שדה דב

פרשת המעונות: היום – אשת ראש הממשלה תורשע בעבירה פלילית

איש התקשורת אבי בניהו פנה מעל בימת ההפגנה אל שר התחבורה הנכנס, ואמר כי "רוצה לברך אותו. בלי קשר לאג'נדה פוליטית ומבלי שקיבל קולות בעיר - הוא נלחם את מלחמתה, תודה רבה".

לאחרונה הודיע ראש העיר יצחק-הלוי, ללשכת ראש הממשלה, כי אין בכוונתו להגיע לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו, שהייתה צפויה להתקיים בהמשך לפגישתם האחרונה בנושא. לטענתו, כיוון שהסוגיה הינה משפטית, אין סיבה שהשניים ייפגשו לפני שראש הממשלה יקדים וייפגש עם היועץ המשפטי לממשלה.

אבי בניהו, יועץ התקשורת לראש הממשלה ולשר הביטחון, בהפגנה על סגירת שדה דב, מול ביתו של ראש הממשלה
אבי בניהו, יועץ התקשורת לראש הממשלה ולשר הביטחון, בהפגנה על סגירת שדה דב, מול ביתו של ראש הממשלה | צילום: חדשות 13

כיצד צפויה להשפיע סגירת שדה דב על מצב התיירות באילת?

בשנים האחרונות חל שיפור בתיירות הנכנסת לעיר אילת. מלונות חדשים החלו להיבנות ומשקיעים החלו להראות כוונות להוסיף השקעות חדשות בעיר. עם זאת, הסגירה הצפויה של שדה דב החלה לתת את אותותיה, שכן חברת המלונות "ישרוטל" הודיעה כי תקפיא את כל הפיתוח העתידי שלה בעיר.

כמו כן, ישראלים רבים מעדיפים שלא לנפוש בעיר הדרומית. זאת, בשל טיסות החסך (לואוקוסט) המאפשרות לטוס ליעדים אטרקטיביים בחו"ל במחירים נמוכים. אי לכך, עמידה בתורים בשדה התעופה בלוד תעניק סיבה נוספת למבקרים לוותר על חופשה בעיר. כאמור, כמות הטיסות לעיר נחתכה ביותר מעשרה אחוזים עוד בטרם ההחלטה נכנסה לתוקפה. לכן נראה כי המגמה ברורה וההחלטה, שתיכנס לתוקף בעוד כשלושה שבועות, לא הולכת לבשר טובות לעיר שגם ככה סובלת ממשבר תיירותי.