בצל התנגדותו לסגירת שדה דב: ראש העיר אילת סירב לפגוש את רה"מ

מאיר יצחק-הלוי הודיע ללשכת נתניהו כי אין בכוונתו להיוועד עם ראש הממשלה, לאחר שהשניים נפגשו ביום חמישי. "ישיבה שמנוגדת להחלטה שהתקבלה כי ליבת הנושא היא משפטית. נבוא אם היועמ"ש יגיע"

זמן צפייה: 05:47

המאבק נגד סגירת שדה דב: ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי, הודיע אמש (שבת) ללשכת ראש הממשלה כי אין בכוונתו להגיע לפגישה עם נתניהו מחר, שנועדה להיות ישיבת המשך לפגישת השניים בנושא, שאירעה ביום חמישי.

"לא נגיע לישיבה שהיא מנוגדת בתכלית הניגוד להחלטת ראש הממשלה, אשר נאמרה בצורה חדה ונטולת יכולת לפרשנות", מסר הלוי-יצחק ללשכת נתניהו. "ראש הממשלה הדגיש כבר בפתח דבריו שליבת הנושא היא משפטית ומאחר שהוא כן רוצה שיימצא פתרון, דרש מכם לתאם לנו ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי לממשלה. בכל מצב אם ותתואם פגישה עם היועץ המשפטי עצמו - נגיע בשמחה".

עוד הוסיף ראש העיר אילת כי "ההצעה שלנו, שאומרת שיש להתקדם בתכנון, שיימשך לכל הפחות שנתיים ובהמשך בבנייה שתיארך כמה שנים, תוך הקצאת הדירות לגוש הגדול ולפרטיים - פותרת את כל הבעיות". ביום שני, מתכננים באילת הפגנה מול בית ראש הממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הותקפה על ידי גבר אלמוני –; בלב ת"א: "חשבתי שאני עומדת למות"

מחסור במים, תוכניות תקועות ותאונות: שורת המחדלים בבקעת הירדן

מהילדות הקשה - ל"מר ישראל": כך הצליח מישל טרוני נגד הסיכויים

שדה דב, ארכיון
שדה דב, ארכיון | צילום: החדשות 13

בתוך כך, דוד פתאל, הבעלים של רשת המלונות "פתאל", התייחס אמש לנושא בריאיון ל"המטה המרכזי", ואמר כי "התוכניות לשכונה הגדולה של שדה דב, יחלו בביצועה בעוד כמה שנים. מה האיוולת לרוץ ולסגור שדה תעופה פעיל ונוח, כאשר אפשר לרוץ ולהתקדם עם התוכניות כמו שהן, וברגע שיקבלו היתרים לבנייה, אז השדה יתפנה?".

"כל יום עולים מאילת לתל אביב כמאה וחמישים אנשים לקבלת טיפול רפואי, בעיקר בבית החולים איכילוב", הוסיף פתאל. "שדה תעופה נוסף הוא דבר אסטרטגי חשוב ביותר".

דוד פתאל, בעל רשת המלונות ''פתאל''
דוד פתאל, בעל רשת המלונות ''פתאל'' | צילום: החדשות 13

ההחלטה לסגור את שדה דב עומדת להיכנס לתוקפה בעוד כשבועיים וחצי. ביום שלישי החליטו מובילי המחאה להעלות הילוך נגד המהלך הצפוי במסיבת עיתונאים שערכו בהשתתפות ראשי הערים תל אביב ואילת ובכירים בענף המלונאות. לטענת המוחים, המהלך ייפגע בתיירות בעיר, שגם ככה סובלת ממשבר. מנגד, התומכים בסגירת שדה התעופה טוענים כי המהלך דווקא ייטיב עם המדינה.

ראש עיריית אילת, החבר במפלגת הליכוד, אמר במסגרת מסיבת העיתונאים, שכותרתה הייתה "המשמעויות של סגירת שדה דב", כי יחזיר את כרטיס חבר המפלגה שלו - זאת במחאה על "הפגיעה של ראש הממשלה נתניהו בעיר". ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס אף הוא למהלך: "בתור ראש עיריית ת"א, אני אמור להיות שמח על ההחלטה, אך אני עדיין ישראלי וזה נראה לי כמו תוכנית שאין לה ראייה אסטרטגית". מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מגן מזרחי, שהשתתפה אף היא במסיבת העיתונאים, אמרה כי "ההחלטה על סגירת שדה דב מהווה הפרה של הסכם בין מדינת ישראל לבין תושבי אילת".

הדמיה תוכנית שדה דב
הדמיה תוכנית שדה דב | צילום: רשות מקרקעי ישראל

כיצד צפויה להשפיע סגירת שדה דב על מצב התיירות באילת?

בשנים האחרונות חל שיפור בתיירות הנכנסת לעיר אילת. מלונות חדשים החלו להיבנות ומשקיעים החלו להראות כוונות להוסיף השקעות חדשות בעיר. עם זאת, הסגירה הצפויה של שדה דב החלה לתת את אותותיה, שכן חברת המלונות "ישרוטל" הודיעה כי תקפיא את כל הפיתוח העתידי שלה בעיר.

כמו כן, ישראלים רבים מעדיפים שלא לנפוש בעיר הדרומית. זאת, בשל טיסות החסך (לואוקוסט) המאפשרות לטוס ליעדים אטרקטיביים בחו"ל במחירים נמוכים. אי לכך, עמידה בתורים בשדה התעופה בלוד תעניק סיבה נוספת למבקרים לוותר על חופשה בעיר. כאמור, כמות הטיסות לעיר נחתכה ביותר מעשרה אחוזים עוד בטרם ההחלטה נכנסה לתוקפה. לכן נראה כי המגמה ברורה וההחלטה, שתיכנס לתוקף בעוד כשלושה שבועות, לא הולכת לבשר טובות לעיר שגם ככה סובלת ממשבר תיירותי.