מתחמי "היבדק וסע" יוקמו מחדש; הערב יוחלט אם לסגור בתי ספר

בעקבות העליה החריגה במספר חולי הקורונה הודיעו במד"א על הקמת מתחמים בי-ם, ת"א, חיפה ובאר שבע. 115 חולים אובחנו אתמול ברחבי הארץ, חלק גדול מהם מהגימנסיה בירושלים

זמן צפייה: 02:55

החשש מגל שני: בארגון מד"א הודיעו בלילה (שבת) על פתיחתם מחדש של מתחמי "היבדק וסע" לבדיקת קורונה, בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. המתחמים ייפתחו באופן קבוע בעקבות העליה במספר החולים, זאת לאחר שנסגרו בעקבות הירידה שנאשמה בתחלואה.

ממד"א נמסר כי הבוקר, לבקשת קופות החולים כללית ומאוחדת, הוקם מתחם נייד סמוך לאיצטדיון טדי בירושלים, שיפעל מהשעה 9:00 ועד 17:00, וכי יוכלו להיבדק בו רק מי שזומנו על ידי הקופות. עד סמוך לשעה 12:00 בצהריים נבדקו בו כבר למעלה מ-300 איש. במהלך היום יוקמו מתחמים קבועים, תחילה בגני יהושוע בת"א, ובהמשך בשאר הערים הגדולות.

הרקע לפתיחת המתחמים מחדש - העליה החריגה ביממות האחרונות, ובפרט ביממה האחרונה, במספר הנדבקים החדשים מקורונה בישראל. משרד הבריאות עדכן אתמול כי בסך הכל אובחנו 115 בני אדם בקורונה - המספר הגבוה ביותר מתחילת מאי. זאת, מתוך כ-1,400 בדיקות שנערכו אתמול - כלומר 10% מהנבדקים התגלו חיוביים. 39 מהחולים במצב קשה, 37 מונשמים ו-35 במצב בינוני. מניין מקרי המוות עומד על 284.

משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת
משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת, אמש | צילום: חדשות 13

בבית הספר התיכון "הגימנסיה העברית" בירושלים עלה אתמול מניין הנדבקים ל-78 - 64 תלמידים ו-14 אנשי צוות.  שלוש קבוצות ממחלקת הנוער של בית"ר ירושלים הצטוו להיכנס לבידוד לאחר ששלושה שחקנים מהם התגלו כחולי קורונה.

במשרד הבריאות הביעו דאגה מהנתונים האחרונים, והודיעו כי שוקלים לבטל את הלימודים של כיתות ז'-י"ב. במהלך היום נערכו דיונים בין משרד הבריאות לבין המל"ל ומשרד החינוך, ובהם נשקל גם ביטול הקלות נוספות. זאת, לאחר שהתגלו מספר מוקדי התפרצות בהם בית החולים השיקומי רעות, מערכת החינוך ובקרב עובדים זרים.

שר החינוך יואב גלנט מסר: "קיימנו היום שורת התייעצויות בהקשר להתפרצות הקורונה בלמעלה מ-30 מוסדות חינוך ברחבי הארץ, כולל 'קבינט קורונה' בראשות רה"מ. עד מחר בערב נגבש ונודיע מהי מדיניות פתיחת מוסדות החינוך בשבוע הבא".

קורונה בישראל
ישובו לפעול: מתחמי ''היבדק וסע'' | צילום: רויטרס

אמש נשאו בכירי מערכת הבריאות - מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי, והמשנה למנכל פרופ׳ איתמר גרוטו - תדרוך מיוחד בעקבות העליה בתחלואה. בר סימן טוב הצהיר: "אנחנו מזהים עלייה משמעותית בתחלואה - בעיקר בבתי הספר. נשקול סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך". לדבריו, החלטה בסוגיה תתקבל מחר בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זה קורה כי הציבור לא שומר על הכללים", הצהיר בר סימן טוב. "לצערנו המחלה עדיין כאן, לא החום ולא הלחות הישראלית גרמו לכך שתיעלם, וההנחיות עדיין בתוקף. ההתרופפות במשמעת הישראלית לא במקומה. קיבלנו צפירת אזהרה לחזור ולהקפיד על הכללים, אם לא נעשה את זה - המציאות תיאלץ אותנו לנקוט בצעדים קשים".

עוד הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו לא צריכים לחשוב שבוודאות יהיה פה גל שני - זו לא גזירת גורל. זה תלוי בתהנהגות שלנו, יש אמצעים להתגונן מהנגיף. אנחנו שלמים עם הצעדים שננקטו גם בסגירה וכעת בפתיחה". עוד המליץ בר סימן טוב להימנע ממפגשים עם סבא וסבתא, ולחזור לקיים מפגשים מקוונים.