מנכ"ל משרד הבריאות: "מזהים עלייה בתחלואה - בעיקר בבתי הספר"

משה בר סימן טוב הצהיר בתדרוך מיוחד כי "הציבור לא שומר על הכללים - שוקלים סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך". ההחלטה תתקבל מחר בדיון עם נתניהו. עוד המליץ להימנע מלפגוש את סבא וסבתא

זמן צפייה: 22:08

בכירי מערכת הבריאות - מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי, והמשנה למנכל פרופ׳ איתמר גרוטו - ערכו הערב (שישי) תדרוך מיוחד. זאת, אחרי מגמת העלייה שנרשמה במספר הנדבקים בימים האחרונים. בר סימן טוב הצהיר: "אנחנו מזהים עלייה משמעותית בתחלואה - בעיקר בבתי הספר. נשקול סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך". לדבריו, החלטה בסוגיה תתקבל מחר בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זה קורה כי הציבור לא שומר על הכללים", הצהיר בר סימן טוב. "לצערנו המחלה עדיין כאן, לא החום ולא הלחות הישראלית גרמו לכך שתיעלם, וההנחיות עדיין בתוקף. ההתרופפות במשמעת הישראלית לא במקומה. קיבלנו צפירת אזהרה לחזור ולהקפיד על הכללים, אם לא נעשה את זה - המציאות תיאלץ אותנו לנקוט בצעדים קשים".

עוד הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו לא צריכים לחשוב שבוודאות יהיה פה גל שני - זו לא גזירת גורל. זה תלוי בתהנהגות שלנו, יש אמצעים להתגונן מהנגיף. אנחנו שלמים עם הצעדים שננקטו גם בסגירה וכעת בפתיחה". עוד המליץ בר סימן טוב להימנע ממפגשים עם סבא וסבתא, ולחזור לקיים מפגשים מקוונים.

עוד בחדשות 13:

בשל העלייה במספר החולים: נשקל ביטול הלימודים בכיתות ז'-י"ב

2 אחיות בביה"ח הלל יפה נדבקו בקורונה – 41 אנשי צוות בבידוד

ההידבקות בתיכון בירושלים: מניין הנדבקים עלה ל-18 בני אדם

משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת
משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי עדכנה במהלך התדרוך כי מהבוקר אובחנו 85 נדבקים חדשים. סדצקי התייחסה גם היא לתחלואה בבתי הספר ואמרה: "אנחנו משוכנעים שהתנאים בבתי הספר וההתנהגויות של שכבות הגיל הגבוהות מאפשרים הדבקה".

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי בתדרוך מיוחד
ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי בתדרוך מיוחד | צילום: חדשות 13

במשרד הבריאות הביעו דאגה מהנתונים האחרונים, והודיעו כי שוקלים לבטל את הלימודים של כיתות ז'-י"ב. במהלך היום נערכו דיונים בין משרד הבריאות לבין המל"ל ומשרד החינוך, ובהם נשקל גם ביטול הקלות נוספות. זאת, לאחר שהתגלו מספר מוקדי התפרצות בהם בית החולים השיקומי רעות, מערכת החינוך ובקרב עובדים זרים. שר החינוך יואב גלנט מסר: "קיימנו היום שורת התייעצויות בהקשר להתפרצות הקורונה בלמעלה מ-30 מוסדות חינוך ברחבי הארץ, כולל 'קבינט קורונה' בראשות רה"מ. עד מחר בערב נגבש ונודיע מהי מדיניות פתיחת מוסדות החינוך בשבוע הבא".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

לקראת הדיון, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ציין כי "אי אפשר לשגע את הציבור. אשרו בדיקות במקום להחזיר את כולם לסגר. שבועות רבים חלפו עד שהמדינה חזרה לתפקד, ויש עוד עבודה רבה. לא יכול להיות שעל כל צעד קדימה יילכו שני צעדים אחורה. אפשר לטפל נקודתית בכל מקום הידבקות אבל אי אפשר לייצר פאניקה במקום שגרה. אנחנו נתנגד לכל אפשרות של ביטול לימודים גורפת לשכבות שלמות במדינה".

מוקדם יותר היום, בית החולים הלל יפה עדכן כי 41 אנשי צוות נשלחו לבידוד לאחר שאחת האחיות אובחנה כחיובית לנגיף הקורונה. האחות, שלא עבדה בשבוע החולף, החלה לפתח תסמינים, נבדקה ונמצאה חיובית. בבדיקה שנעשתה בקרב העובדים שהוצאו לבידוד, נמצאה אחות נוספת שחלתה בנגיף.

חוף ים בצל הקורונה
חוף ים בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בשל איתורם של מספר חולי קורונה במוסד חינוכי ביישוב כספייה, כללית מחוז דרום ביצעה מהבוקר כ-150 בדיקות קורונה ביישוב. הדגימות נלקחו במתחם מיוחד במרפאה והועברו לבדיקה למעבדה בסורוקה. מתחם הבדיקות יפעל לטובת תושבי כסייפה גם מחר.