החשש מגל שני: יותר ממאה בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה

משרד הבריאות עדכן כי 115 נדבקים חדשים התגלו במהלך היום - המספר הגבוה ביותר מתחילת מאי. 39 מהחולים במצב קשה, ו-37 מונשמים. מניין הנדבקים בביה"ס הגימנסיה בירושלים עלה ל-78

זמן צפייה: 16:25

משרד הבריאות עדכן כי במהלך היום (שישי) אובחנו 115 בני אדם בקורונה - המספר הגבוה ביותר מתחילת מאי. זאת, מתוך כ-1,400 בדיקות שנערכו היום - כלומר 10% מהנבדקים התגלו חיוביים. 39 מהחולים במצב קשה, 37 מונשמים ו-35 במצב בינוני. מניין מקרי המוות עומד על 284.

בבית הספר התיכון "הגימנסיה העברית" בירושלים עלה מניין הנדבקים ל-78 - 64 תלמידים ו-14 אנשי צוות. בד בבד, שלוש קבוצות ממחלקת הנוער של בית"ר ירושלים הצטוו להיכנס לבידוד לאחר ששלושה שחקנים מהם התגלו כחולי קורונה.

בתוך כך, שר האוצר ישראל כץ אמר ב"קבינט הקורונה" כי יש להמשיך כמתוכנן בפתיחת האולמות ב-14.6 למרות העלייה בהיקף התחלואה. לדבריו, יש לסגור רק מוקדי התפרצות ולא את כל המדינה.

עוד בחדשות 13:

מנכ"ל משרד הבריאות: "מזהים עלייה בתחלואה – בעיקר בבתי הספר"

בשל העלייה במספר החולים: נשקל ביטול הלימודים בכיתות ז'-י"ב

2 אחיות בביה"ח הלל יפה נדבקו בקורונה – 41 אנשי צוות בבידוד

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עדכון הנתונים מגיע לאחר מסיבת עיתונאים שערכו בכירי משרד הבריאות, שבה הזהירו מפני התרופפות ההקפדה על ההנחיות ומגמת העלייה בתחלואה. מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב הצהיר: "אנחנו מזהים עלייה משמעותית בתחלואה - בעיקר בבתי הספר. נשקול סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך". לדבריו, החלטה בסוגיה תתקבל מחר בדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה 16:00.

"זה קורה כי הציבור לא שומר על הכללים", הצהיר בר סימן טוב. "לצערנו המחלה עדיין כאן, לא החום ולא הלחות הישראלית גרמו לכך שתיעלם, וההנחיות עדיין בתוקף. ההתרופפות במשמעת הישראלית לא במקומה. קיבלנו צפירת אזהרה לחזור ולהקפיד על הכללים, אם לא נעשה את זה - המציאות תיאלץ אותנו לנקוט בצעדים קשים".

עוד הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו לא צריכים לחשוב שבוודאות יהיה פה גל שני - זו לא גזירת גורל. זה תלוי בתהנהגות שלנו, יש אמצעים להתגונן מהנגיף. אנחנו שלמים עם הצעדים שננקטו גם בסגירה וכעת בפתיחה". עוד המליץ בר סימן טוב להימנע ממפגשים עם סבא וסבתא, ולחזור לקיים מפגשים מקוונים.

משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת
משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס התייחס לאזהרה מפני סגירת מוסדות החינוך, והצהיר: "דבר אחד ברור: קל יותר לשמור על הילדים במערכת החינוך מאשר בבית. אזרחים וילדים שנמצאים בבית יוצאים לפארקים, נפגשים עם חברים, מבלים בקניונים והאפשרות לשלוט בהקפדה על הנחיות אפסית לעומת בבתי הספר והגנים. נכון וצריך לבודד מוקדים נקודתיים ולהרחיב בדיקות במוקדים בעלי פוטנציאל הידבקות - אבל לא לחזור אחורה. השאירו את הילדים בבתי הספר ואת השפיות במשק".