הפיתוח הישראלי שיעזור לעובדים הזרים להעביר כסף לבני משפחתם

סגירת המקומות שבהם ניתן להמיר כסף פגעה ביכולת של העובדים הזרים לשלוח כסף למדינתם. בעקבות זאת, פיתחה חברת GMT מעין צ'יינג' וירטואלי שממיר ושולח כספים דרך זיכוי באשראי לכל יעד בעולם

המרת כספים
המרת כספים | צילום: shutterstock

בשל הנחיות הממשלה על המשק, כחלק מההתמודדות עם מגפת הקורונה, נסגרו גם המקומות שבהם ניתן להמיר כספים (צ'יינג'ים) המעניקים שירות עבור עובדים זרים, שמרביתם עובדים בסיעוד, בחקלאות ובבנייה. למעשה, מאות אלפי עובדים זרים נקלעו למצב שבו אין באפשרותם לשלוח כסף הביתה, לבני משפחותיהם במדינות המוצא שלהם, דווקא בתקופה שבה הוא הכי מתבקש ומסייע.

כדי להתמודד עם הבעיה פיתחה חברת הפינטק הישראלית GMT פלטפורמה דיגיטלית חדשנית שלמעשה מהווה מעין צ׳יינג׳ וירטואלי שדרכו ניתן להעביר כסף מהארץ כמעט לכל נקודה בעולם - ואף כזיכוי באשראי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא ישנים בלילות": המרוץ העולמי אחר חיסון נגד הקורונה

ריבלין הודיע לגנץ: לא אאריך את המנדט שלך להרכבת הממשלה

שוטר בעט באברך שהתפלל בחוץ – וריסס עליו גז מדמיע • תיעוד

על פי יו"ר חברת GMT, ערן סרוק, בעקבות הנחיות הממשלה לצמצום היציאות מהבתים וההתקהלויות, ישראלים רבים ובהם גם עובדים זרים, החלו להשתמש בפלטפורמת MYGMT החדשה שהושקה לאחרונה מטעם החברה ואשר מאפשרת לבצע העברות של כספים בארץ ובחו"ל באופן דיגיטלי דרך המחשב או הנייד ולשלם על כך בכרטיס אשראי.

לדבריו, "אם בעבר היית צריך לגשת לחלפן במטרה להמיר או להעביר כסף לנקודה כלשהי, לעמוד בתור, למלא פרטים מזהים ולשלוח, כיום קיימת אפשרות לבצע זאת מבלי לצאת מהבית, באופן "סטרילי" ומבלי להשתמש במזומן. למעשה, כל שנדרש לעשות הוא להירשם בפלטפורמה הדיגיטלית, להזין פרטים מזהים ואשראי ולתת את ההוראה. כמו כן, אם ברצונכם בכל זאת להעביר כסף מזומן, קיימת דרך נוספת המשמשת כמעין מערכת לזימון תורים שבה ממלאים את הפרטים הנדרשים און ליין, מגיעים לסניף של החלפן הקרוב אליכם ופשוט שולחים אותו מבלי לשהות יותר מדי במקום. כך בעצם תוכלו לחסוך בזמן ותצמצמו את הסיכוי להידבק בנגיף".

יחד עם זאת, מסביר סרוק כי "בעת הזאת יש שימוש רב יותר בפלטפורמות דיגיטליות ביניהן גם ב-MYGMT. מדובר במאות העברות דיגיטליות שנעשות בכל יום, בסדר גודל עליה של פי ארבעה בשימוש בהעברות כספים באופן דיגיטלי". בכל הנוגע לעובדים זרים מוסיף סרוק כי "40% מהעברות הכספים המתבצעות דרכנו הינן של עובדים זרים. לאור המצב המתרחש בעולם בעקבות מגפת הקורונה, בנקים בחו"ל סגורים והמזומן בכספומטים במדינות המוצא שלהם אזל ולכן הם משתמשים בשירות חדש נוסף יחסית שהשקנו המאפשר העברת כספים באמצעות זיכוי באשראי. זאת אומרת, במקום להעביר כסף מזומן לנקודת קצה כלשהי בעולם כדוגמת צ'יינג', מעבירים את הכסף דרך עסקאות אשראי".

למידע והרשמה במגוון שפות:
עברית - https://mygmt.gmtonline.co.il/#/registration?lang=il
רוסית - https://mygmt.gmtonline.co.il/#/registration?lang=ru
אנגלית - https://mygmt.gmtonline.co.il/#/registration?lang=en