שוטר בעט באברך שהתפלל בחוץ – וריסס עליו גז מדמיע • תיעוד

אברך מנתיבות טוען כי המשטרה נהגה בו באלימות ללא סיבה. בסרטון שהגיע לידי חדשות 13 נראה השוטר כשהוא בועט מאחור בגבר, שעטוף בטלית ולראשו תפילין. המשטרה: "עיוות מוחלט - הוא ניסה לברוח"

זמן צפייה: 01:01

מגפת הקורונה: אברך מנתיבות טוען ששוטר מנתיבות בעט בו וריסס עליו גז מדמיע ללא סיבה מוצדקת. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראה השוטר כשהוא בועט באברך, כשהוא עטוף בטלית ולראשו תפילין, וברקע נשמעות צעקות של תושבים, שקוראים לו לחדול ומקללים אותו. לאחר מכן, הגיעו למקום כמה שוטרים נוספים.

לדברי האברך, ביום ראשון שעבר הוא וכמה אברכים נוספים התפללו בחוץ במרחק של שני מטרים האחד מהשני. בשלב מסוים הגיעה למקום משטרה, האברכים התפזרו במהירות אך הוא נשאר במקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהיום: חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי; סגר על 4 רובעים בי-ם

מנכ"ל איכילוב מונה לפרויקטור מיוחד לתחום הטיפול בבתי האבות

תיעוד: שוטר בועט ומרסס גז מדמיע על אברך בנתיבות
תיעוד: שוטר בועט ומרסס גז מדמיע על אברך בנתיבות | צילום: חדשות 13

השוטר ביקש ממנו לעצור, ולאחר שלא שמע לו בעט בו ואחרי כן ריסס עליו מיכל של גז מדמיע. קרוב משפחתו אמר לחדשות 13: "אני בשוק. גם אם הוא פעל בניגוד להנחיות, אסור לשוטרים להגיב ככה. אפשר לראות שהוא הולך, אפילו לא רץ, והשוטר בועט בו בעוצמה". בני משפחתו של השוטר מתכוונים להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר בעיוות מוחלט של המציאות באמצעות תיעוד חלקי שאינו מציג את האירוע מתחילתו. בעקבות דיווח על התקהלות אסורה של כ-20 אנשים שהתפללו לפני כשבוע, שוטרים הוזעקו למקום. אחד החשודים שהפרו את הצו סירב להזדהות, התנגד לעיכוב, דחף את השוטר וניסה לברוח מהמקום פעמיים במטרה לחמוק מהדוח בגין מעשיו. השוטר נאלץ לבצע אחריו מרדף, ולאחר שהוזהר שוב ושוב כשנתפס והמשיך בהתנגדותו כולל איחולי מוות לשוטר, בוצע מעצרו תוך שימוש בכוח כחוק. בהמשך נחקר, נקנס ותיק החקירה בעניינו הועבר לפרקליטות".