בתו של הקשיש שעבר התעללות ע"י צעירים בי-ם: "הוא מפוחד ובוכה"

הבת של אברהם מקסימוב בן ה-93, שצעירים נהגו להציק לו ולתעד את המעשים, טענה כי החשודים רצו את הבסטה של אביה שבשוק מחנה יהודה, אשר בבעלותו זה 40 שנה. "לא נותנים להם לחיות בכבוד"

זמן צפייה: 06:12

אתי לב, בתו של אברהם מקסימוב בן ה-93 שעבר התעללות על ידי צעירים בשוק מחנה יהודה שבירושלים, סיפרה אתמול (שני) בריאיון ל"שש – אמנון לוי" על תחושותיו של אביה: "הוא מאוד מפוחד, כמעט ולא מדבר. הוא יושב ובוכה. הוא 40 שנה בשוק, עובד עבודה מסורה. לא תיארנו לעצמנו שזה יגיע למצב כזה". כזכור, המשטרה עצרה בימים האחרונים צעיר שהתעלל במקסימוב, תיעד זאת והעלה לרשתות החברתיות.

לטענתה של לב, "מתעללים בו כי רוצים לקחת את המקום שלו, רוצים שהוא יעזוב. אבל זה הבסטה שלו 40 שנה. מסכנים הזקנים שמגיעים לגיל הזה ורוצים להתפרנס בכבוד. לא נותנים להם לחיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משליכים כיסאות ושולחנות: קטטה המונית במסיבה בחיפה • תיעוד

בת החמש שסובלת משיתוק מוחין – והפכה לכוכבת יוטיוב מצליחה

גרמניה: הנהג איבד הכרה – הנוסעים השתלטו על הרכבת ובלמו אותה

Olsspf
תיעוד ההתעללות באברהם מקסימוב | צילום: חדשות 13

לב סיפרה על מקרה שבו הייתה עדה להתעללות באביה: "לפני שלושה שבועות עברתי שם, איזה ערבי צעק עליו. אז שאלתי אותו למה הוא צועק עליו, אבא שלי פחד וכולו רעד. אז הוא אמר, 'הוא לא צריך לעבוד, שילך לבית מה יש לו לעשות'". לבסוף, בתו של מקסימוב תקפה את רשויות החוק: "המשטרה לא עושה כלום. הכל דיבורים".

ניר פרץ, לשעבר יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, סיפר כי לפני שנתיים קיבל ממקסימוב תלונה על כך שמציקים לו: "הוא פנה אלי אישית וממש עם דמעות בעיניים, אמר שהשכנים עושים לו בעיות. עשיתי בירור קצר, אבל מאז הבנתי ששומרים עליו ודואגים שלא יציקו לו. אתמול הופתעתי לשמוע מחדש את כל זה".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-20191223-1837' autoplay='0' credit='' desc='ניר פרץ, לשעבר יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה' kid='1_jyx4n9k8' duration='122'']

לטענתו של פרץ, זוהי תופעה מוכרת. "זה לא רק על רוכלים, זה גם כל מי שעובר כאן - מקבץ נדבות, לקוח, ברגע שהוא מבוגר אז מנצלים את זה. אין לו יכולת להגיב, הוא לא עם הילדים שלו, אז מנצלים", אמר. "כל כמה זמן מגיע איזה ג'וקר חדש לשוק, ומרשה לעצמו להתבדח. לזרור איזה קלמנטינה או עגבניה ירוקה על מישהו שיודעים שהוא יצעק, וכל השאר עומדים וצוחקים".