כוננות לקראת אירועי יום י-ם: חשש מעימותים בין יהודים לערבים

ברקע המתיחות שנרשמה בבירה בימים האחרונים, במערכת הביטחון הביעו דאגה מאירועים אלימים שעלולים להתלקח בין המגזרים. ייתכן שתיאסר כניסת יהודים להר הבית. המשטרה תנתב את "מצעד הדגלים"

זמן צפייה: 10:46

כוננות שיא בבירה: מחר (שני) יחול יום ירושלים, ובשל המתיחות שנרשמה בימים האחרונים בעיר - במערכת הביטחון חוששים מעימותים אלימים שעלולים לפרוץ בין יהודים לערבים. מחר, המשטרה תנסה לנתב את החוגגים בירושלים בכלל ואת הצועדים בריקוד הדגלים בפרט, בצורה כזו שלא יתקלו במוסלמים שיצאו מהר הבית. ייתכן כי תיאסר כניסת יהודים להר.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן עדכן מוקדם יותר הערב כי המשטרה ערוכה לריקוד הדגלים שיתקיים ברחבי העיר - גם אם המשתתפים יעברו ברובע המוסלמי. "לעת עתה, מצעד הדגלים יתקיים דרך שער שכם ורחוב הגיא", מסר תורג'מן. "משטרת ירושלים ערוכה לכך מבצעית. שינוי יהיה לפי מודיעין בהערכת המצב או הנחיות הדרג המדיני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתיחות בשטחים: כוכבי הנחה לתגבר את האזור ב-3 גדודים נוספים

טרור הבלונים: שריפות ביישובי העוטף; בלון חשוד אותר ליד הרכבת

אחרי המחאה והביקורת: אושרה רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל

משטרה,ירושלים
כוחות משטרה בלב המהומות בירושלים

בתוך כך, שלושה שוטרים נפצעו קל הערב בעימותים אלימים שפרצו מחוץ לאוניברסיטה העברית בין צעירים יהודים לערבים. מאות המתפרעים במקום יידו אבנים לעבר הכוחות שהוזעקו לאזור, והמשטרה הורתה לסגור את כל הכניסות והיציאות למתחם. עד כה, נעצרו שלושה חשודים.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה למהומות: "המשטרה ניהלה והביאה לסיומו של האירוע. במהלך האירוע הונחו הסטונדטים ואנשי הסגל שעדיין נותרו בקמפוס להישאר בבניינים על מנת לשמור על בטחונם. אף איש סגל או סטודנט מהאוניברסיטה לא נפגע".

אלימות, הפגנה, ירושלים
עימותים מחוץ לאוניברסיטה העברית

מוקדם יותר היום, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה לבג"ץ וביקש לדחות את הדיון בנושא שכונת שייח ג'ראח ב-14 ימים נוספים. הנושא, שהוא כידוע אחד הנושאים שהציתו את העיר, היה אמור לעלות לדיון כבר מחר, אולם כאמור, לבקשתו של היועץ - הוא נדחה בשבועיים.