אחרי המחאה והביקורת: אושרה רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל

הממשלה אישרה להעביר באופן מיידי סכום של כ-300 מיליון שקלים לאגף השיקום במשרד הביטחון, וקבעה כי יש לתת דגש מיוחד לטיפול בנפגעי פוסט-טראומה. נתניהו: "זו תחילתה של רפורמה גדולה"

זמן צפייה: 01:21

הממשלה אישרה היום (ראשון) את רפורמת "נפש אחת" באגף השיקום של משרד הביטחון למען נכי צה"ל, במסגרתה יועבר באופן מיידי סכום של כ-300 מיליון שקלים לאגף ויינתן דגש מיוחד על הטיפול בנפגעי פוסט-טראומה.

בד בבד, הממשלה הנחתה את שר הביטחון בני גנץ "לקדם תיקוני חקיקה רלוונטיים שיסייעו לנכי צה''ל", לשון ההודעה, וכן "לקדם את המשך יישום רפורמת נפש אחת בנושאים שטרם טופלו - ולהביא לאישור הממשלה את המשאבים הדרושים למימוש התכנית כולה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את הסדר בירושלים"

לראשונה מאז מרץ 2020: פחות מ-1,000 נשאי קורונה פעילים בישראל

חשד: התחזה לנערה שנפגעה מינית – כדי לבצע עבירות מין בקטינות

זיו שילון ומחאת נכי צה''ל
זיו שילון ומחאת נכי צה''ל

"ההחלטה היום היא בשורה ענקית", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "זו תחילתה של רפורמה גדולה. רפורמה לא מתבטאת רק במשאבים, לא מתבטאת רק באחריות והפיכת סדרי עולם, אלא לדעתי בהפיכה יסודית אחת - הבירוקרטיה צריכה לשרת אתכם ולא אתם את הבירוקרטיה".

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן בירך על ההחלטה, והודה לראש הממשלה, לשר הביטחון, לשר לעניינים אזרחיים ולשר האוצר "שהתעלה מעל האירוע", כלשונו, "ולכל המשרדים והצוותים - עבדנו קשה מאוד בשביל הדבר הזה".

שר האוצר ישראל כ"ץ עדכן בחשבון הטוויטר שלו על החלטת הממשלה, וכתב כי הרפורמה "תתחיל לתקן עוול ארוך שנים למען נכי צה"ל ופגועי הנפש, שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפות הלאומי. אני שולח את תפילתי לרפואתו השלמה של איציק סעידיאן, ומקווה שהוא יזכה לראות את הרפורמה שיוצאת לדרך".

הפגנה, נכי צה''ל, מחאה
הפגנת נכי צה''ל מול הכנסת | צילום: תקשורת מלווי נכי צה''ל

הרפורמה הייתה אמורה לעלות לדיון בישבת הממשלה כבר בשבוע שעבר, אולם זה לא קרה - ונכי צה"ל יצאו להפגין, שוב, מול משרדי אגף השיקום שבפתח תקווה ומול הכנסת שבירושלים. במחאה בכנסת, כמה מהמפגינים ניסו לפרוץ למשכן והתעמתו עם המאבטחים במקום. בהמשך, הם חסמו את הכניסה לעיר.

"היום מעבירים את הרפורמה - לא מעניין אותנו מאיפה תביאו כסף", הבהיר אחד המפגינים ביום רביעי, "אנחנו לא עולים לעוד ועדות ולא נבקש עוד שום דבר". "היום אנחנו שורפים את המשרדים שלכם", איים מפגין אחר, "תפסיקו להפקיר אותנו".