"אולי ישנה את כללי המשחק": האם ויטמין D יעיל כחיסון לקורונה?

מחקרים מראים כי ויטמין D תורם רבות להתמודדות עם הנגיף - ואפילו משרד הבריאות המליץ ליטול אותו מדי יום. בינתיים, אלה שחלו בקורונה ונטלו את הוויטמין, מספרים: מצבנו השתפר - ויצאנו מזה

זמן צפייה: 08:49

חיסון לקורונה עדיין אין - והרי רק בתחילת השבוע החל בישראל שלב הניסויים בבני אדם. בינתיים, ועד שיימצא החיסון המיוחל, אפשר להסתפק, חלקית, בוויטמין D - שעל פי המחקרים תורם רבות להתמודדות עם הנגיף. אפילו משרד הבריאות המליץ ליטול אותו באופן יום-יומי

"לוויטמין D יש השפעה על מאות גנים בגוף ומתוכם על עשרות גנים שקשורים בתפקוד תקין של מערכת החיסון", הסביר ד"ר שאול לב, שטען כי לא מעט עדויות שאספו החוקרים מצביעות על כך שייתכן כי לוויטמין D פוטנציאל להיות "איזשהו משנה כללי משחק במחלה הזאת", כלשונו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח ברוסיה: הנשיא פוטין צפוי לפרוש בשנה הבאה בשל מחלה

לקראת שלב ההקלות הבא: נמשכת הירידה בשיעור החיוביים ובמונשמים

נתניהו לבג"ץ: "למנדלבליט אין סמכות לקבוע הסדר ניגוד עניינים"

ויטמין D
ויטמין D | צילום: חדשות 13

עדות לכך אפשר למצוא בסיפור של אדי יעקב בן ה-74. לפני חמש שנים הוא חלה בסרטן הריאות וכשנדבק בקורונה, היה בחרדה וחשש שחייו הגיעו לקצם. "נבהלתי, בגלל הבעיה שיש לי בריאה", סיפר יעקב. "אמרתי, אוי ואבוי, אני לא אצא מזה".

האחיין של אדי, נטורופת במקצועו, הציע לו מייד ליטול ויטמין D ו-C במינונים גבוהים. "הייתי במצב כל כך גרוע שאמרתי, מה שייתנו לי - אני לוקח", שחזר אדי. אז, אחרי כמה ימים, החל להרגיש שיפור במצבו עד שלבסוף החלים. כיום, הוא מגדיר את סיפורו כנס. "אפילו הרופאים אמרו לי שמעטים האנשים שיכולים לצאת מזה".