שני הנסיינים הישראלים התחסנו לקורונה: "זו זכות גדולה"

בבתי החולים שיבא שבתל השומר ובהדסה שבירושלים ניתנו החיסונים לשני הנסיינים הראשונים, שיישארו להשגחה במשך יממה. הנסיין שגב הראל: "יום היסטורי, זו התרומה שאני יכול לתת למאבק בקורונה"

זמן צפייה: 03:31

המרוץ לחיסון: הבוקר (ראשון) החל המכון הביולוגי את שלב הניסויים במציאת החיסון לנגיף הקורונה בבתי החולים שיבא שבתל השומר וגם בהדסה עין כרם שבירושלים. שני הנסיינים הראשונים שקיבלו את החיסון יישארו להשגחה במשך יממה.

אם 24 השעות הראשונות יעברו בצורה חלקה והשניים לא יפתחו תופעות לוואי, כבר ביום שלישי יגיעו נסיינים נוספים לבתי החולים. בסך הכול, 80 בני אדם יקבלו את החיסון בשלב הראשון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כיתות א'-ד', צימרים ובתי כנסת: היום – השלב השני בהקלות הסגר

אלפים הפגינו נגד נתניהו ברחבי הארץ; שישה נעצרו בירושלים

חשד לרצח בצפון: שלושה גברים אותרו ירויים ליד שמורת תל דן

[brightcove_iframe video_id='10-news-part-2001110748' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם הנסיין שגב הראל' poster='' kid='1_ektl3onk' duration='431'']

לקראת תחילת הניסויים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אלדשטיין יגיעו לסיור בבית החולים שיבא, לביקור יתלוו מנהל המכון הביולוגי, הפרופסור שמואל שפירא וראש רשות המחקר בשיבא הפרופסור דרור חרץ.

"התחושות נהדרות, זה יום היסטורי", סיפר הנסיין הראשון שגב הראל בשיחה עם אברי גלעד וטלי מץ ב"העולם הבוקר", שהסביר מדוע החליט להתנדב לקבל את החיסון: "אני רואה מה קורה בעולם ובמדינה. יש מגפה שמשפיעה ומשנה את האנושות - וזו התרומה שאני יכול לתת למען המאבק. זו זכות גדולה". הראל קיבל את החיסון בבית החולים שיבא.

את החיסון השני קיבל הנסיין השני ענר אוטולנגי בן ה-34, תושב מושב תללים שבדרום, שסיפר: "אני מתרגש מעט, וממליץ לכמה שיותר אנשים להצטרף לניסוי ולעזור לציבור כולו".

המרוץ לחיסון בבית החולים הדסה
ענר אוטולנגי, הנסיין השני לקבלת החיסון לקורונה | צילום: דוברת הדסה

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי מסר כי "כולנו תולים הרבה תקוות בפיתוח החיסון - הוא פותח תת של תקווה ליכולת להתמודד עם המחלה". עם זאת, לוי ביקש לצנן את ההתלהבות, ואמר: "אנחנו יודעים מה אורך הדרך". אם הכול יילך כשורה, הניסוי יסתיים רק ביוני 2021.

המרוץ לחיסון בבית החולים הדסה
ענר אוטולנגי, הנסיין השני לקבלת החיסון לקורונה | צילום: דוברת הדסה
המרוץ לחיסון בבית החולים הדסה
המרוץ לחיסון בבית החולים הדסה | צילום: דוברות הדסה