לקראת שלב ההקלות הבא: נמשכת הירידה בשיעור החיוביים ובמונשמים

במשרד הבריאות הודיעו כי אתמול אובחנו 560 נדבקים מתוך מעט יותר מ-34 אלף בדיקות. מספר החולים הקשים עומד על 327, מתוכם 147 מונשמים. 2,639 מתו מסיבוכי הנגיף

זמן צפייה: 00:25

שיפור בנתוני הקורונה בישראל: במשרד הבריאות עדכנו הבוקר (שישי) כי 560 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, מתוך 34,102 בדיקות, שהם שיעור של 1.7%, ירידה יחסית מהימים האחרונים. בנוסף עדכנו במשרד הברירות כי מספר החולים הקשים עומד על 327, מתוכם 147 מונשמים, גם כן ירידה יחסית. עד כה מתו 2,639 חולים בישראל מסיבוכי הנגיף.

בתוך כך, ועדת השרים לאזור מוגבל הכריזה על בוקעאתא ועל הקריה החרדית בחצור הגלילית כאזורים מוגבלים למשך חמישה ימים. בבוקעאתא יחולו ההגבלות ממחר בשעה 8:00 ועד 12 בנובמבר בשעה 8:00. בקריה החרדית בחצור הגלילית יחולו ההגבלות החל מיום ראשון 8 בנובמבר בשעה 16:00 ועד ל-13 בשעה 16:00.

למרות הנתונים החיוביים אתמול, במשרד הבריאות מזהים מגמת בלימה ואף עליה בתחלואה, ועל כן קיים חשש מפני שלב ההקלות הבא שצפוי כבר בשבוע הבא  ושה שאחריו שעלול לגרום להאצת קצב ההתפשטות. ביום ראשון צפויות להיפתח חנויות הרחוב כשלב ביניים, ושבוע לאחר מכן ביום ראשון ה-15.11 צפוי השלב השלישי הכולל את הקניונים, השווקים והמוזיאונים ואת המשך פתיחת מערכת החינוך.

ועל רקע פתיחת חנויות הרחוב הודיעו היום ברשת מרכזי "ביג" כי בכוונתם לפתוח ביום ראשון, כיוון שלטענתם אינם מוגדרים כ"קניון". במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נכתב כי "חנויות מרכזי 'ביג' זהות בכל מאפייניהן לחנויות ברחובה של עיר, ואיננו רואים כל הוראה בתקנות אשר יש בה לאסור על פתיחתן".

ראש שירותי בריאות הציבור ד''ר שרון אלרעי | צילום: חדשות 13

בריאיון לחדשות 13 אמש אמרה ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, כי היא מתנגדת ליישום השלב השלישי כמות שהוא, כיוון שלטענתה קבינט הקורונה הפר את העקרונות שהציב משרד הבריאות. "בנינו אסטרטגיית יציאה עם עקרונות סדורים", אמרה. "זה בסדר שהקבינט יחליף שלבים ויעשה דברים בצורה אחרת, אבל יש כמה עקרונות בסיסיים. זה אומר לעמוד במדדי תחלואה. זה אומר לחכות שבועיים בין פתיחה לפתיחה, דבר ששברנו".

ד"ר אלרעי נימקה את התנגדותה לפתיחת החנויות. "ברגע שפותחים את החנויות מאוד קשה לאכוף את המספרים הקטנים", הסבירה. "אלה אנשים אקראיים שמסתובבים בתוך חנות. ברגע שיהיה מישהו מאומת לא נוכל אפילו לזהות מי היה בסביבתו".

מוקדם יותר אתמול התייחס גם שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין לצעדי היציאה מהסגר, בוועידת הבריאות של רשת 13. השר, שהתנגד אמש בקבינט הקורונה לפתיחת בתי העסק ביום ראשון הקרוב, הצהיר: "עדיף היה לפצות את בעלי העסקים - ולא להורות על פתיחתם".

"אני לא מבין את הצורך הכלכלי שיש בזה", הוסיף, "לא במובן שאני לא מבין את מצוקת בעלי העסקים. היה עדיף להכניס את היד לכיס ולפצות פציוי אמיתי את בעלי העסקים, כי הכי נורא זה לתת להם לפתוח ולהיכנס למסלול - ובעוד כמה שבועות להגיד להם שוב לסגור. זאת באמת מכה שהם לא יוכלו לעמוד בה".