אדלשטיין: "עדיף לפצות את בעלי העסקים - ולא להורות על פתיחתם"

שר הבריאות התייחס למחלוקת על פתיחת ערי התיירות בוועידת הבריאות של רשת 13: "לוקחים את אילת בת ערובה - הפופוליזם הורג אותנו". ריבלין: "מקווה שנצא מהמשבר עם מערכת בריאות חזקה יותר"

זמן צפייה: 08:00

שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין התייחס היום (חמישי) למאבק בקורונה ולצעדי היציאה מהסגר, בוועידת הבריאות של רשת 13. השר, שהתנגד אמש בקבינט הקורונה לפתיחת בתי העסק ביום ראשון הקרוב, הצהיר: "עדיף היה לפצות את בעלי העסקים - ולא להורות על פתיחתם".

השר המשיך ומתח ביקורת על ההחלטה: "אני לא מבין את הצורך הכלכלי שיש בזה - לא במובן שאני לא מבין את מצוקת בעלי העסקים. היה עדיף להכניס את היד לכיס ולפצות פציוי אמיתי את בעלי העסקים, כי הכי נורא זה לתת להם לפתוח ולהיכנס למסלול - ובעוד כמה שבועות להגיד להם שוב לסגור. זאת באמת מכה שהם לא יוכלו לעמוד בה".

עוד התייחס אדלשטיין למחלוקת בדבר "חוק איי התיירות", הנוגע לפתיחת בתי המלון בערי התיירות, ואמר: "החוק עכשיו תקוע בכנסת, לקחו את אילת בת ערובה כי מנסים להלביש על החוק הזה אזורים נוספים ודברים נוספים. מבחינה פופוליסטית זה נשמע נורא טוב שחברי כנסת נלחמים על ערים נוספות. מה שהורג אותנו זה הפופוליזם, והדרישות לפתוח מייד ואת הכול. כך נביא את המדינה לסגר שלישי".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בוועידת הבריאות של רשת 13
שר הבריאות יולי אדלשטיין בוועידת הבריאות של רשת 13 | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים גם הוא בפתח הוועידה. "אני מקווה שאת המשבר הזה לא נבזבז, שנצא ממנו עם מערכת בריאות חזקה יותר, עם חברה מלוכדת יותר ועם משק יציב יותר", אמר הנשיא.

עוד הוסיף: "כאשר אנו בוחנים את השינויים המהירים והמדהימים שעובר תחום הרפואה העולמי והישראלי ברקע מגפת הקורונה – אנו מבינים היטב כמה כל אלה חשובים למערכת ומאפשרים לה להגיע רחוק עוד יותר".

נשיא המדינה רובי ריבלין בוועידת הבריאות של רשת 13
נשיא המדינה רובי ריבלין בוועידת הבריאות של רשת 13 | צילום: חדשות 13

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לקח גם הוא חלק בוועידה, ותקף בחריפות את התנהלות הממשלה אל מול המגפה: "זה הכישלון המנהיגותי הכי גדול בתולדות המדינה", הכריז. "אין שום היגיון בסגירת המשק". לגבי המחלוקות בזירה הפוליטית ותרחיש של בחירות, אמר לפיד: "אני מקווה שבנט לא ייתן את הקולות לנתניהו. אעבוד עם כל מי שמוכן באמת להתמודד עם המגפה".

אתמול, כאמור, אישר קבינט הקורונה את השלב הבא באסטרטגיית היציאה מהסגר, כך שהחל מיום ראשון הקרוב ייפתחו חנויות הרחוב - למעט בערים האדומות הבוהקות, תחת הגבלה של 4 לקוחות בכל חנות - ובתנאי שכל המוכרים יעברו בדיקת קורונה. החלטת השרים באה בניגוד לעמדת משרד הבריאות, שביקש לדחות מעט את הפתיחה.