ד"ר אלרעי: הקבינט הפר עקרונות מאסטרטגיית היציאה שבנינו

ראש שירותי בריאות הציבור מתחה ביקורת על קבינט הקורונה, שבחר לחכות שבועיים בין פתיחה לפתיחה בניגוד לעקרונות שהתווה משרד הבריאות. על פתיחת החנויות: "קשה לאכוף את המספרים הקטנים"

זמן צפייה: 05:28

ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, הסבירה הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 מדוע היא מתנגדת לפתיחת החנויות, ומתחה ביקורת על קבינט הקורונה.

ד"ר אלרעי הסבירה שקבינט הקורונה הפר את העקרונות שהציב משרד הבריאות. "בנינו אסטרטגיית יציאה עם עקרונות סדורים", אמרה. "זה בסדר שהקבינט יחליף שלבים ויעשה דברים בצורה אחרת, אבל יש כמה עקרונות בסיסיים. זה אומר לעמוד במדדי תחלואה. זה אומר לחכות שבועיים בין פתיחה לפתיחה, דבר ששברנו".

ראש שירותי בריאות הציבור ד''ר שרון אלרעי | צילום: חדשות 13

ד"ר אלרעי נימקה את התנגדותה לפתיחת החנויות. "ברגע שפותחים את החנויות מאוד קשה לאכוף את המספרים הקטנים", הסבירה. "אלה אנשים אקראיים שמסתובבים בתוך חנות. ברגע שיהיה מישהו מאומת לא נוכל אפילו לזהות מי היה בסביבתו".

כמו כן, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור לחיסוני השפעת. "אין מחסור של חיסוני שפעת אבל הם מגיעים בפעימות", אמרה. "רכשנו יותר מפי 2 מהחיסונים שאנחנו רוכשים בדרך כלל"

בתוך כך, משרד הבריות פרסם את נתוני התחלואה מקורונה. אתמול אובחנו 754 נדבקים חדשים, מתוך 39,783 בדיקות, כך שמדובר ב-1.9% מסך הבדיקות. 331 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 156 מונשמים. 2,639 מתו מתחילת המגפה.