כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

יותר מ-153 אלף בני אדם קיבלו אתמול את המנה הראשונה של החיסון באחת מ-325 התחנות הייעודיות הפזורות ברחבי הארץ. במשרד הבריאות עדכנו כי מדובר בשיא יומי חדש של מתחסנים

זמן צפייה: 00:47

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי אתמול נשבר שיא חדש של מתחסנים, כאשר יותר מ-153 אלף ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון באחת מ-325 התחנות הייעודיות הפזורות ברחבי הארץ. עד כה, התחסנו כבר יותר מ-950 אלף ישראלים, זאת כשבועיים בלבד לאחר שהחל מבצע "לתת כתף".

על פי הנתונים, כ-600 אלף ישראלים, שהם 41% מבני ה-60 ויותר באוכלוסייה - כבר התחסנו. כמו כן, כ-192 אלף מהמתחסנים משתייכים לטווח הגילים שבין 59-40, כ-53 אלף מתחסנים הם בני 39-30, כ-33 אלף בני 29-20, ואילו כ-6,500 מחוסנים הינם צעירים בגילי 19-16.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נועד להשתיק אותו": משכורת העתק של מבקר הפנים של הליכוד

2021 כבר כאן: בעולם ציינו את תחילת השנה החדשה • צפו בתמונות

צמצום לימודים ומרחק היציאה: משרד הבריאות מבקש להחריף את הסגר

נתוני משרד הבריאות על המתחסנים
נתוני משרד הבריאות על המתחסנים

אמש פרסם משרד הבריאות מסמך המפרט את ההנחיות החדשות בתעדוף החיסונים, לפיו בעדיפות הראשונה לחיסונים ייכללו אסירים וסוהרים, עובדי הגופים המורשים לטיפול בנפטרים ועובדי המתקנים היעודיים לטיפול בנפטרי קורונה, וכן מאושפזים במחלקות גריאטריות.

אם כן, לאחר שינוי ההנחיות, בעדיפות הראשונה נמצאים לפי הסדר: סגלים רפואיים, דיירי בתי אבות ומוסדות רווחה ומטפליהם, בני 60 ומעלה, בעלי דיכוי חיסוני קשה (כולל בני ביתם ומטפליהם), בעלי רזרבה ריאתית נמוכה ביותר, מטפלים צמודים בקשישים, עובדי חברה קדישא והמתקנים הייעודיים לטיפול בנפטרים, וכן אסירים וסוהרים.

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

בעדיפות השנייה נכללים לפי הסדר: קבוצות סיכון נוספות (סוכרת, השמנת יתר כללית, מחלה ריאתית משמעותית, יתר לחץ דם, חולים המטולוגיים וכו'), ולאחר מכן קבוצות בחשיפה גבוה כמו מורים וגננות. בהמשך, ייפתח מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה על פי הגעת החיסונים ותזמון הקופות. עוד צוין במסמך כי ניתן לחסן נשים הרות אם הן מעוניינות בכך, במיוחד אם קיימים גורמי סיכון לחשיפה לנגיף או לתחלואה קשה.