"נועד להשתיק אותו": משכורת העתק של מבקר הפנים של הליכוד

עו"ד שי גלילי, שתפקידו לוודא שהמפלגה מתנהלת באופן תקין, קיבל מהליכוד 5.1 מיליון שקלים מ-2015 ועד ספטמבר 2020 - כ-900 אלף שקלים בשנה. קודמו בתפקיד קיבל שכר שנתי של כ-80 אלף שקלים

זמן צפייה: 01:58

עו"ד שי גלילי הוא מבקר הפנים של הליכוד, ותפקידו לוודא את ההתנהלות התקינה של המפלגה. הערב (חמישי) פורסמה לראשונה בחדשות 13 משכורת העתק שמקבל גלילי מהליכוד: מ-2015 ועד ספטמבר 2020, הליכוד שילם לגלילי 5.1 מיליון שקלים - כ-900 אלף שקלים בשנה.

מדובר בסכום חריג מאוד. לשם ההשוואה,  מבקר הפנים שלפניו קיבל בשנה שלמה כ 70-80 אלף שקלים - הסכום שגלילי מקבל בחודש אחד. גורם בכיר בליכוד המעורה בנושא, נשמע אומר שמשלמים לגלילי סכומים כאלו כדי "לסתום לו את הפה" - התשלום, לדבריו, נועד להשתיק את עו"ד גלילי, כדי שהביקורת שלו לא תהיה נוקבת.

עו''ד שי גלילי, מבקר הפנים של הליכוד
עו''ד שי גלילי, מבקר הפנים של הליכוד | צילום: חדשות 13

תגובתו של שי גלילי: "מהתקציב המדובר שולם שכרם של עובדי צוות המוסד לביקורת לרבות המשקיפים בכל מערכות הבחירות הפנימיות. עבודת המוסד לביקורת הייתה הנוקבת והאפקטיבית ביותר בישראל. השכר הממוצע שלי עמד על 400-500 שקלים לשעת עבודה בלבד".

תגובת הליכוד: המספר שהצגתם מתייחס לעלות כל מוסד הביקורת הפנימית, לרבות שכרם של משקיפים וספקים חיצוניים. שכרו של מבקר הליכוד נמוך משכר מקביליו. אנו גאים בהשקעת המשאבים שנועדים להבטיח ניקיון כפיים".