מרד קופות החולים: כללית ומאוחדת מאפשרות לבני 35 ומעלה להתחסן

פרסום ראשון: קופות החולים הודיעו שגם מבוטחים צעירים יותר מהרף שנקבע במשרד הבריאות - יכולים להתחסן. חברת הוועדה לתעדוף חיסונים לחדשות 13: "לא צריך יותר מתווה תעדוף"

זמן צפייה: 02:24

פרסום ראשון: קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו היום (רביעי) כי הן מאפשרות למבוטחיהן מגיל 35 ומעלה לקבל חיסון נגד קורונה - וזאת על אף שהנחיות משרד הבריאות קובעות כי החיסונים יינתנו בשלב זה לבני 40 ומעלה.

תחילה פורסם בחדשות 13 כי כללית מאפשרת להתחסן ללא הגבלת גיל, אך לאחר הפרסום עדכנה קופת החולים את ההנחיות: "אנחנו עומדים בהנחיית גיל 40, ולא מעודדים גיל נמוך יותר. מערכות המידע נפתחו לגיל צעיר עד 35 , כדי לא לבזבז יכולות של מעל 100 אלף ביום".

פרופ' גליה רהב, חברת הוועדה לתעדוף חיסונים במשרד הבריאות, אמרה לחדשות 13: "לא צריך יותר מתווה תעדוף. יש מספיק חיסונים. התעדוף כבר לא עובד בשטח - מחסנים כבר את כולם. בהתחלה זה היה חשוב כי לא ידענו כמה חיסונים יגיעו. עכשיו יש חיסונים ולא צריך תעדוף".

עוד בחדשות 13:

8,511 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; יותר מ-200 אלף התחסנו

תלמוד תורה פונה בירושלים; מתפללים נקנסו בביתר עילית

הגל השלישי בבתי האבות: חולים בחדר האוכל, מיטות במסדרונות

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בעקבות הפרסום, דרש מנכ"ל משרד הבריאות: "פעלו לפי התעדוף". ממשרד הבריאות נמסר: "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הינו תכנון מרכזי על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח עוד מאתמול מדברת על חיסון בני 40 ומעלה. על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת".

מוקדם יותר הבוקר עדכן שר הבריאות יולי אדלשטיין כי אתמול חוסנו יותר מ-200 אלף בני אדם, וכי 550 אלף בני אדם קיבלו עד כה את שתי מנות החיסון. יותר משני מיליון ו-200 אלף בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

אמש פורסם כי משרד הבריאות שינה את מדיניות החיסונים, והודיע לקופות החולים כי כעת ניתן להשתמש במלאי המנה השנייה גם עבור מתחסנים חדשים. עד כה, המדיניות הייתה שיש לשמור את המנה השנייה מראש לאותם מתחסנים של המנה הראשונה. כעת, כאמור, לא יהיה צורך בשריון מוקדם.

ההנחיה משתנה בעקבות ההסכם עם חברת התרופות "פייזר", במסגרתו בכל שבוע יגיעו ארצה משלוחים נוספים של חיסונים, כך שקופות החולים יוכלו להשתמש במלאים שכבר נמצאים בישראל - ולהסתמך על המשלוחים העתידיים עבור המנה השנייה.