8,511 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; יותר מ-200 אלף התחסנו

משרד הבריאות עדכן כי במהלך היום בוצעו כ-95 אלף בדיקות, מהן 9.2% חיוביות. 93 בני אדם הלכו לעולמם ביממה החולפת. במקביל, יותר מחצי מיליון קיבלו עד כה את מנת החיסון השנייה

זמן צפייה: 00:46

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 8,511 בני אדם אובחנו אתמול נשאי קורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-95 אלף בדיקות - מהן 9.2% חיוביות. 93 בני אדם הלכו לעולמם כתוצאה מהנגיף ביממה החולפת, ומניין מקרי המוות מפרוץ המגפה עומד כעת על 4,142.

עוד עולה מהנתונים כי 1,113 מהחולים במצב קשה, מהם 308 מונשמים. 1,918 מהחולים מטופלים בבתי חולים. כ-83 אלף בני אדם מוגדרים נשאים פעילים.

במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן כי אתמול חוסנו יותר מ-200 אלף בני אדם, וכי 550 אלף בני אדם קיבלו עד כה את שתי מנות החיסון. יותר משני מיליון ו-200 אלף בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

עוד בחדשות 13:

קופות החולים יחסנו מתחסנים חדשים מתוך מלאי המנה השנייה

הליגות העליונות יוחרגו מהסגר – יחזרו לפעילות בסופ"ש הקרוב

הממשלה אישרה: הסגר יוארך ב-10 ימים עד ל-1 בפברואר

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

מבצע החיסונים ממשיך להתרחב, כאשר אמש פורסם כי משרד הבריאות שינה את מדיניות החיסונים, והודיע לקופות החולים כי כעת ניתן להשתמש במלאי המנה השנייה גם עבור מתחסנים חדשים. עד כה, המדיניות הייתה שיש לשמור את המנה השנייה מראש לאותם מתחסנים של המנה הראשונה. כעת, כאמור, לא יהיה צורך בשריון מוקדם.

ההנחיה משתנה בעקבות ההסכם עם חברת התרופות "פייזר", במסגרתו בכל שבוע יגיעו ארצה משלוחים נוספים של חיסונים, כך שקופות החולים יוכלו להשתמש במלאים שכבר נמצאים בישראל - ולהסתמך על המשלוחים העתידיים עבור המנה השנייה.

בתוך כך, וברקע ריבוי המקרים שבהם מצבן של כמה חולות קורונה בהיריון הידרדר, משרד הבריאות המליץ גם לנשים בהיריון שחשופות למגע עם הציבור או שסובלות ממחלות רקע להתחסן נגד הנגיף. בקופות החולים כבר פתחו את האפשרות לזימון תורים.