תוך יממה: מצבן של 3 חולות קורונה בהיריון הידרדר ומוגדר קשה

בת 35 אושפזה בבילינסון בשבוע ה-31 להיריונה, התינוק יולד בניתוח קיסרי ונשקפת סכנה לחייה. 2 נשים הרות נוספות כבנות 30 מאושפזות בלניאדו ובשיבא. "גל אלים הפוגע גם בנשים צעירות בהיריון"

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
בית חולים (ארכיון) | צילום: רוני אלברט

חולת קורונה בהיריון, בת 35 ללא מחלות רקע, אושפזה הערב (שני) בבית החולים בילינסון לאחר שחלה הידרדרות במצבה. מצבה לא יציב ונשקפת סכנה לחייה. התינוק יולד בניתוח קיסרי בשבוע ה-31 להיריון.

מצבו של התינוק יציב והוא הועבר לפגייה במרכז שניידר. היולדת, שזהו היריונה השביעי, אושפזה במחלקת טיפול נמרץ.

"מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו, הפוגע גם באוכלוסיית נשים בהריון צעירה", אמר פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים. ד"ר איליה קגן, מנהל טיפול נמרץ קורונה בבית החולים, אמר: "מצבה של היולדת קשה מאוד ולא יציב. היא נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה".

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

במקביל, אישה נוספת באמצע שנות ה-30 לחייה ובשבוע ה-21 להיריונה מאושפזת במצב קשה בבית החולים שיבא. היא נתמכת ע"י מכשיר לסיוע נשימתי לא פולשני ואינה מורדמת.

מנהלת היחידה לטיפול נמרץ, ד"ר יעל חביב, אמרה: "בגל הזה אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של אנשים צעירים עם תחלואה קשה שהמחלה בהחלט פוגעת בהם עד מצב של סכנת חיים. זו לא עוד מחלה של מבוגרים עם מחלות רקע".

חולת קורונה נוספת בשנות ה-30 לחייה בשבוע ה-34 אושפזה בבית החולים לניאדו כשהיא מורדמת ומונשמת. היא יולדה, והתינוק מאושפז בפגייה.