קופות החולים יחסנו מתחסנים חדשים מתוך מלאי המנה השנייה

עד כה, משרד הבריאות הנחה לשמור את המנה השנייה מראש עבור אותם מתחסנים של המנה הראשונה. כעת, בשל ההסכם עם פייזר לפיו בכל שבוע יגיעו ארצה מנות חיסון חדשות, ההנחיה שונתה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:58

משרד הבריאות שינה את מדיניות החיסונים והודיע לקופות החולים כי כעת ניתן להשתמש במלאי המנה השנייה גם עבור מתחסנים חדשים - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. עד כה, המדיניות הייתה שיש לשמור את המנה השנייה מראש לאותם מתחסנים של המנה הראשונה. כעת, כאמור, לא יהיה צורך בשריון מוקדם.

ההנחיה משתנה בעקבות ההסכם עם חברת התרופות "פייזר", במסגרתו בכל שבוע יגיעו ארצה משלוחים נוספים של חיסונים, כך שקופות החולים יוכלו להשתמש במלאים שכבר נמצאים בישראל - ולהסתמך על המשלוחים העתידיים עבור המנה השנייה.

בתוך כך, וברקע ריבוי המקרים שבהם מצבן של כמה חולות קורונה בהיריון הידרדר, משרד הבריאות המליץ הערב גם לנשים בהיריון שחשופות למגע עם הציבור או שסובלות ממחלות רקע להתחסן נגד הנגיף. בקופות החולים כבר פתחו את האפשרות לזימון תורים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: הסגר יוארך ב-10 ימים עד ל-1 בפברואר

מנהיג ה"שולמנים" אביר קארה מצטרף לימינה של בנט ושקד

כחול לבן תתמוך בהארכת הסגר בשבוע עד עשרה ימים

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

נכון להערב, 2,215,963 ישראלים התחסנו נגד הקורונה, כאשר 479,818 מהם כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה. ובכל זאת, נראה כי למרות מספר המחוסנים והסגר השלישי, נתוני התחלואה לא יורדים - ואף ממשיכים לעלות, שכן רק הבוקר נשבר שיא הנדבקים היומי מפרוץ המגפה .

את האפקט של החיסונים נראה, אולי, בעוד עשרה ימים לפחות - פרק הזמן שבו המנה השנייה אמורה להתחיל ולהשפיע. עם זאת, עדיין לא ברור מה היעילות של החיסונים על המוטציות השונות. פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש העריך היום כי 40% מהמאומתים לקו באחת מהמוטציות, וייתכן שעובדה זו תשפיע, כאמור, על אפקט החיסונים.