62 אלף מובטלים ביממה: מניין דורשי העבודה זינק ל-572 אלף

ירידות שערים נרשמו בפתיחת המסחר בבורסה בת"א; מניית "דלק" צנחה ב-24.6% ברקע הדיווח על דרישה ממנה להעמיד בטוחות נוספות • צה"ל התבקש ע"י המשטרה לסייע ב-16 גדודים, אם יהיה הסגר

זמן צפייה: 03:09

מגפת הקורונה: שירות התעסוקה דיווח היום (שני) כי מאז תחילת חודש מארס נרשמו 572,660 מובטלים חדשים, כש-90% מהם נמצאים בחופשה ללא תשלום. במהלך הלילה נוספו 62 אלף דורשי תעסוקה חדשים.

על פי הלמ"ס, שיעור המובטלים מכלל המועסקים עומד היום על 17.6%. אך חשוב להבחין כי בלשכה לא סופרים עובדים בחופשה ללא תשלום כמובטלים. לכן, השיער נמוך משמעותית מהקיים בשטח.

במקביל, פתיחת המסחר בבורסה התעכבה הבוקר. זאת, עקב ירידות שערים חדות יחסית. מניית "דלק", החברה שבבעלות יצחק תשובה, צללה ב-24.6% על רקע דיווחים שהיא נדרשה להעמיד בטוחות נוספות לבנקים ישראלים וזרים כנגד הלוואות שנטלה בעקבות הצניחה בשווי המניות שלה, על מנת שחובותיה לא יועמדו לפירעון מיידי.

עוד מסרה החברה כי היא מנהלת מגעים מול בנקים לשינוי תנאי הלוואות שנטלה, וכן כי מתנהל כעת הליך משפטי מול בנק, הדורש שתפרע מייד את חובותיה. עוד אמרה "דלק" כי מחזיקי האג"ח של הקבוצה זומנו לפגישות התייעצות ועדכון בעקבות ההרעה במצבה הכלכלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משבר הקורונה: בשל העומס – נטפליקס תוריד את איכות השידור בארץ

ברק: "נתניהו לא רוצה אחדות – מתבצעת הפיכה שלטונית"

הבוקר: נתניהו ידון עם השרים באפשרות של החמרת ההגבלות

לוח מסחר בבורסה
לוח מסחר בבורסה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

המשטרה פנתה לצה"ל וביקשה סיוע של 16 גדודים. זאת, בצל דיוני ראש הממשלה בנימין נתניהו ואם יתקיים הסגר מלא.

כאמור, נתניהו דן הבוקר בשעה 10:00 באפשרות של החמרת ההגבלות על אזרחי ישראל, כחלק מהמגבלה בקורונה. מוקדם יותר היום עלה מספר הנדבקים ל-1,238, 24 מתוכם במצב קשה. לדיון, שמתקיים בנושא "הידוק ההגבלות על התנועות ומרקם החיים בישראל", הוזמנו שר הבריאות, השר לביטחון הפנים, שר הביטחון, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה והיועץ המשפטי לממשלה.

מנכ"ל משרד הבריאות ימליץ הבוקר לנתניהו ולשרים להחריף את מגבלות התנועה על האזרחים. בכיר במשרד הבריאות הסביר לחדשות 13 כי "אין מנוס ממהלך כזה".

כאמור, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,238 בני אדם אובחנו כחולי קורונה בישראל. 24 במצב קשה, 34 בינוני ו-1,142 קל. כמו כן, 37 בני אדם החלימו ושוחררו לבתיהם. עד כה אדם אחד מת מהמחלה.

אמש עדכן המשרד כי 314 מהחולים מטופלים בבתי החולים, 97 מטופלים בבתי המלון ולגבי 278 חולים לא התקבלה החלטה עדיין על מסגרת טיפולית. היום עבר מספר החולים המטופלים בבית בישראל את מספר המאושפזים שבבתי החולים. זאת, למרות שבארגון הבריאות העולמי שבים ומזהירים כי טיפול בבית עלול לגרום להדבקה של בני המשפחה - ומשם גם אזרחים נוספים.