נתניהו כינס את השרים: דנים באפשרות של החמרת ההגבלות

בהערכת המצב משתתפים בין היתר שרי הבריאות, ביטחון הפנים, הביטחון, האוצר וכן היועמ"ש. מנכ"ל משרד הבריאות ימליץ להחריף את מגבלות התנועה. "אין מנוס ממהלך כזה"

זמן צפייה: 05:28

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו דן הבוקר (שני) בשעה 10:00 באפשרות של החמרת ההגבלות על אזרחי ישראל, כחלק מהמגבלה בקורונה. מוקדם יותר היום עלה מספר הנדבקים ל-1,238, 24 מתוכם במצב קשה.

לדיון, שמתקיים בנושא "הידוק ההגבלות על התנועות ומרקם החיים בישראל", הוזמנו שר הבריאות, השר לביטחון הפנים, שר הביטחון, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה והיועץ המשפטי לממשלה.

מנכ"ל משרד הבריאות ימליץ הבוקר לנתניהו ולשרים להחריף את מגבלות התנועה על האזרחים. בכיר במשרד הבריאות הסביר לחדשות 13 כי "אין מנוס ממהלך כזה".

לכתבות נוספות בנושא:

המדריך המלא: מה מותר ומה אסור במסגרת הנחיות משרד הבריאות?

מנכ"ל משרד הבריאות: כולם יכולים להידבק – אל תזלזלו במחלה

בעקבות הידבקות מטפלת: שישה חוסים במעון בגדרה אובחנו בקורונה

כאמור, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,238 בני אדם אובחנו כחולי קורונה בישראל. 24 במצב קשה, 34 בינוני ו-1,142 קל. כמו כן, 37 בני אדם החלימו ושוחררו לבתיהם. עד כה אדם אחד מת מהמחלה.

אמש עדכן המשרד כי 314 מהחולים מטופלים בבתי החולים, 97 מטופלים בבתי המלון ולגבי 278 חולים לא התקבלה החלטה עדיין על מסגרת טיפולית. היום עבר מספר החולים המטופלים בבית בישראל את מספר המאושפזים שבבתי החולים. זאת, למרות שבארגון הבריאות העולמי שבים ומזהירים כי טיפול בבית עלול לגרום להדבקה של בני המשפחה - ומשם גם אזרחים נוספים. 

חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23
חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23 | צילום: דינה וולמן - דוברות הכנסת

אמש, כזכור, אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את בקשת שר הפנים אריה דרעי להאריך את שעון החורף בחודש נוסף - ולא לעבור לשעון קיץ בתחילת אפריל. ראש המל"ל יצטרך להכריע בסוגיה.

מוקדם יותר מסר השר דרעי: "יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית. ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה. התייעצתי על כך עם ראש הממשלה נתניהו וקיבלתי את הסכמתו העקרונית. אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חרום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי. נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חרום לאישור הממשלה".