ברק: "נתניהו לא רוצה אחדות – מתבצעת הפיכה שלטונית"

ראש הממשלה לשעבר תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "צריך להיות תמים ברמות עליונות כדי להאמין למילה אחת שלו". ברק הזהיר: "אלו הימים שילמדו בדפי ההיסטוריה כחניקתה של הדמוקרטיה"

זמן צפייה: 05:44

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף הערב (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "בחסות הקורונה – מתבצעת הפיכה שלטונית".

"נתניהו לא רוצה ממשלת אחדות. לדעתי לא היה בכלל משא ומתן אלא רק מגעים. נתניהו עשה את זה כי הוא לא רוצה אחדות, מה שקורה פה הוא דבר אחר לגמרי. מזה שבוע ימים מתנהלת בישראל הפיכה שלטונית בחסות הקורונה: סגירת בתי המשפט לפני תחילת משפטו של ראש הממשלה, חניקה של הכנסת ומעקב דיגיטלי אחרי הציבור. צריך להיות עיוור, קרנף או טיפש כדי לא להבחין בזה".

עוד בחדשות 13:

יאיר לפיד: "הניסיון של הליכוד לפרק אותנו – לא יעבוד"

פרסום ראשון: החוק שיקשה על הפרת הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ

מגע אנושי ישיר וגם דרך משטחים: איך נדבקים בקורונה?

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק | צילום: צילום מסך

לדבריו, הצעד הראשון בפתרון המשבר הוא השבת הכנסת לפעילותה הסדירה. "קודם כל צריך לכנס את מליאת הכנסת מחר, להביא לבחירת יו"ר כנסת המבטא את רצון הרוב במשכן, להקים ועדות, ולחוקק חוק שמונע מנאשם בשוחד להקים ממשלה", קבע. "אם הצעדים האלה לא יבוצעו בימים הקרובים - ילמדו עליהם בעתיד כימי חניקת הדמוקרטיה הישראלית".

ברק צידד בחשדנות של כחול לבן בהבטחות נתניהו ואמר: "אני בטוח שנתניהו יעשה לגנץ תעלול, צריך להיות תמים ברמות עליונות כדי להאמין למילה אחת של נתניהו אפילו אם גרמו לו להסתכל למצלמה ולהבטיח. הוא לא יקיים שום דבר".

מוקדם יותר הערב הכחיש חבר הכנסת כחול לבן בריאיון לחדשות 13 את הדיווחים על המחלוקות במפלגתו. "יש ניסיון של נתניהו לתאר אותנו כשתי מפלגות, לא יילך לו", אמר. "כחול לבן פועלת בעצה אחת, אנחנו מדברים ביחד, מתמודדים עם משברים שלא היו כמותם – בריאותי ודמוקרטי. הליכוד עוסק בהפצת שמועות – זאת הדרך לפרק מפלגה, להפיץ שמועות שאנחנו מתפרקים כדי שנתחיל לחשוד אחד בשני".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

לפיד התייחס גם למאמצים להקמת ממשלה, ואמר: "האדם היחיד שיכול להקים ממשלה בישראל ב-21 הימים הקרובים זה בני גנץ, לפי החוק, ואני מאמין שעד סוף המנדט של בני נצליח להקים ממשלה".

בנושא התחייבות כחול לבן שלא להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת או לצד נתניהו אמר: "הממשלה שאנחנו מעוניינים בה מהיום הראשון היא ממשלת אחדות עם הליכוד. אנחנו נקים את הכנסת ואז יתבהר לליכוד ולנתניהו שאין להם היתכנות להקים ממשלה. אני אומר לנתניהו: כל מה שאתה צריך להגיד זה 'אני שני'".