"הצדקת הגבלת טיסות: שוויון בין מי שיכול לקנות כרטיס ומי שלא"

ראש שירותי בריאות הציבור הסבירה ברשת ב' את ההחלטה להגביל את הטיסות למדינות ירוקות: "אנשים מרגישים שיש עליהם הגבלות - כשיש אנשים שיש להם כסף לטוס" • גנץ: "לא מתנצל על הגבלת ההפגנות"

זמן צפייה: 01:29

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הסבירה היום (חמישי) את ההחלטה להגביל את הטיסות למדינות ירוקות: "ההצדקה לכך היא שוויוניות - אנשים בישראל מרגישים שיש עליהם הגבלות, בזמן שיש אנשים שיש להם כסף ויכולים לקנות כרטיס טיסה". עם זאת, הוסיפה, "מבחינה בריאותית יש סיכון בטיסה כי נמצאים במקום צפוף וסגור". את הדברים אמרה בריאיון לכאן רשת ב'.

עוד הוסיפה: "יעילות הסגר פחותה ממה שהיה בסגר של מארס-אפריל. יש ירידה בתנועתיות לעומת מה שהיה לפני הסגר, אבל כדי להגיע למצב שבו שולטים בשיעורי התחלואה - צריך שיהיו כמה שפחות אינטראקציות".

עוד בחדשות 13:

שיא שלילי חדש: 8,919 נדבקים אובחנו אתמול – 810 חולים קשים

הממשלה אישרה: הסגר הוארך רשמית בארבעה ימים נוספים

המפגינות שתועדו בעימות עם חייל ושוטרת במחסום בי-ם – ייחקרו

ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

בתוך כך, התראיין גם שר הביטחון בני גנץ והתייחס להגבלת ההפגנות. "לא מנענו הפגנות, אלא הגבלנו אותן", הצהיר. "אני מעריך את המפגינים, אני אומר שזה יחזור. כרגע צריך שיהוי. אני לא מתנצל בפני אף אחד".

בנוסף התייחס גנץ לסגר וטען: "יצאנו מהסגר הקודם רחב מדי, מהר מדי וללא בקרה מספקת. טוב שאנחנו מפעילים עכשיו אסטרטגיית בלימה".

בני גנץ | צילום: חדשות 13

הלילה אישרה הממשלה באופן רשמי להאריך את הסגר בארבעה ימים נוספים, כך שהסגר במתכונתו הנוכחית צפוי להסתיים ב-14 באוקטובר. כמו כן, אושרו גם התקנות המגבילות את ההפגנות למרחק של קילומטר אחד ממקום המגורים ובקפסולות של עד 20 מפגינים. הגבלות ההפגנות תקפה לשבוע ימים, כאשר בתומו תוכל הממשלה להאריכן בשבוע נוסף. בנוסף אושר המתווה להפעלת נמל התעופה.

נוסף על כך, לקראת חג הסוכות המתקרב, אושרו תקנות שמאפשרות שהייה משותפת בסוכה רק לדיירי אותו מקום המגורים. הפרת הנחיה זו תגרור קנס של 500 שקלים. עוד אושר המשך מכירה של ארבעת המינים ביום אחד נוסף - עד לערב החג.