שיא שלילי חדש: 8,919 נדבקים אובחנו אתמול - 810 חולים קשים

משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו כ-68 אלף בדיקות - מהן 13.6% חיוביות. 206 מונשמים. עוד הודגש כי העלייה החדה בתחלואה נובעת מהירידה במספר הבדיקות שבוצעו בסופ"ש האחרון וביום הכיפורים

זמן צפייה: 00:31

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול אובחנו 8,919 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - שיא שלילי חדש. 810 מהחולים במצב קשה ומהם 206 מונשמים.

אתמול בוצעו 68,128 בדיקות, כאשר 13.6% מהן חיוביות. משרד הבריאות הדגיש כי העלייה החדה במספר הנדבקים נובעת מכך שבסוף השבוע האחרון וביום הכיפורים שאחריו נרשמה ירידה במספר הבדיקות שבוצעו.

עוד עולה מהנתונים כי מניין מקרי המוות עלה ל-1,571. בבתי החולים מאושפזים כעת 1,554 חולים.

עוד בחדשות 13:

רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו זמנית

טרגדיה משפחתית: אב ושני בניו מתו מקורונה בתוך שלושה שבועות

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

אתמול הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את משרד הבריאות הנחייה יוצאת דופן, וביקש להכין תוכנית לתרחיש שבו במהלך החורף מספר החולים במצב קשה יגיע ל-5,000 מאושפזים. יש לציין כי אין תרחיש שבו מקרה זה עלול לקרות, אך עדיין ראש הממשלה ביקש שתוכנית מסוג זה תוצג עד שבוע הבא. זאת על אף שנכון לעת הזו מערכת הבריאות רחוקה ממוכנות למקרה כזה.

כמו כן, נתניהו הודיע כי היציאה מהסגר תהיה הרבה יותר איטית ומדורגת מאשר בסגר הראשון, ואף עשויה להימשך כמה חודשים. נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "אני רואה את הבקשות של השרים שרוצים להיות 'השוטרים הטובים', אבל בסוף האחריות היא עליי - לא אתן לתחלואה לעלות שוב אחרי שנוריד אותה". נוסף על כך, ראש הממשלה יערוך דיון מיוחד על היקף התחלואה בחברה החרדית.

מחלקת קורונה בחניון של רמבם
מחלקת קורונה בחניון של רמבם | צילום: צילום מסך

במהלך הלילה אישרה הממשלה באופן רשמי להאריך את הסגר בארבעה ימים נוספים, כך שהסגר במתכונתו הנוכחית צפוי להסתיים ב-14 באוקטובר. כמו כן, אושרו גם התקנות המגבילות את ההפגנות למרחק של קילומטר אחד ממקום המגורים ובקפסולות של עד 20 מפגינים. הגבלות ההפגנות תקפה לשבוע ימים, כאשר בתומו תוכל הממשלה להאריכן בשבוע נוסף.

נוסף על כך, לקראת חג הסוכות המתקרב, אושרו תקנות שמאפשרות שהייה משותפת בסוכה רק לדיירי אותו מקום המגורים. הפרת הנחיה זו תגרור קנס של 500 שקלים. עוד אושר המשך מכירה של ארבעת המינים ביום אחד נוסף - עד לערב החג.