גמזו, אדלשטיין וצמרת משרד הבריאות נכנסו לבידוד

ראש דסק החברה הערבית ב"מגן ישראל" התגלה כנשא קורונה, ובעקבות זאת צמרת המשרד תיאלץ לשהות בבידוד - בין היתר מנכ"ל המשרד חזי לוי, סגן השר יואב קיש ובכירים נוספים • מחצות: 2,299 נדבקים

זמן צפייה: 00:18

הממונה על המאבק בקורונה רוני גמזו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירים נוספים במשרד הבריאות נכנסו הערב (שלישי) לבידוד. זאת, לאחר שבאו במגע עם איימן סייף, ראש דסק החברה הערבית ב"מגן ישראל", שהתגלה כחולה מאומת. מסביבתו של גמזו נמסר כי הוא ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו.

הבכירים הנוספים שנכנסו לבידוד בעקבות מגע עם החולה המאומת הם סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, ראש מטה שר הבריאות קובי צורף, היועמ"ש של המשרד אורי שוורץ, פרופ' רן בליצר ואלוף (מיל') רוני נומה ראש דסק חרדים.

עוד בחדשות 13:

גמזו: "שיעור התחלואה בערים האדומות – מהגבוהים ביותר בעולם"

דרישה במשרד הבריאות: להחיל מייד צעדי הגבלה ארציים

עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך: החל הסגר החלקי ב-40 יישובים

רוני גמזו ויולי אדלשטיין
רוני גמזו ויולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

סייף מסר לאחר שנודע לו כי נדבק: "הימצאותי היומית בערים וכפרים שהם שמימדי התחלואה בהם גבוהים במיוחד, והדבר דומה לזירת קרב, מגביר את הסיכוי להדבקה. אחרי שחזרתי הביתה מיום עבודה קשה הרגשתי עייפות, נכנסתי לישון והתעוררתי עייף, לכן החלטתי לבצע בדיקת קורונה. היום קיבלתי את תוצאת הבדיקה והיא היתה חיובית. למרות שאני מקפיד ונוקט בכל אמצעי הזהירות, אבל בכל זאת נדבקתי. המחלה לא תמנע ממני להמשיך במאבק למען חיסולה של המחלה בכל האמצעים ובכל הכוח. החברה הערבית כולה עומדת בפני מבחן קשה, בואו נגלה אחריות וציות להוראות להעלאת ערך החיים. עלינו לזהות את המסוכנות ולהתרחק ממנה, נתנהג באחריות ונעבור את המשבר בכמה שפחות נזקים".

אחרי שנכנס לבידוד, אדלשטיין צייץ בטוויטר: "נחשפתי לחולה קורונה מאומת בישיבת עבודה, כמו מספר אנשים נוספים במגן ישראל ובמשרד הבריאות. אני נכנס לבידוד ומקווה לתוצאה שלילית בבדיקה. הקפידו על מסיכה, היגיינה וריחוק חברתי. בריאות טובה לכולם".

בתוך כך, משד הבריאות עדכן הערב כי מחצות אובחנו 2,299 נדבקים חדשים. 454 מהחולים במצב קשה, ומהם 143 מונשמים. מניין מקרי המוות עלה ל-1,040.

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס גמזו לעלייה בכמות הנדבקים ולעוצר הלילי שנכנס לתוקף ב-40 ערים אדומות. "שיעור התחלואה בערים האדומות בישראל הוא מהגבוהים ביותר בעולם", הזהיר גמזו. "אין הרבה ערים כאלה בעולם. גם היקף התחלואה בערים הירוקות – גדול. צריך להגן על התושבים". את הדברים אמר בתדרוך השבועי לעיתונאים.

"40 ערים, מפוזרות בכל המדינה, נכנסות היום לעוצר לילי", המשיך גמזו. "אנחנו עושים צעדים מורכבים וקשים להרבה אזרחים במדינת ישראל. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה. אני יודע שיש עליי כעס ותסכול. אני חייב להיות נאמן לאמת המקצועית שלי – לא עשיתי עדיין צעדים שכאלה, אבל בהיקף תחלואה כזה אני חייב להמליץ לממשלה לנקוט צעדים. התנצלותי הכנה בפניכם. אל תכעסו עליי ברמה האישית".

רוני גמזו
רוני גמזו

בהמשך דבריו הפציר הפרויקטור: "כל אדם שמבלה הערב במסעדה או אירוע – צריך לחשוב היטב: ישראל היא מדינה אחת. אנחנו מנסים לעזור לערים האדומות להקטין את התחלואה. אנא גלו ערבות הדדית".

בנוסף, התייחס גמזו להחלטות הצפויות הלתקבל לקראתי ראש השנה וחגי תשרי. "אנחנו שבוע לפני ראש השנה, כולנו חייבים לראות את מפת התחלואה ולתכנן איך אנחנו מנהלים את תקופת חגי תשרי", אמר. "זו תקופה עם חשיבות דתית רבה אבל עם הרבה הרגלים תרבותיים. תקופה שבה אני חייב לכוון נכון ולהמליץ נכון, כי זו נקודת זמן שיש אפשרות שהתחלואה בה תגדל. ביום חמישי אני אצטרך לעמוד מול השרים ולהגיד להם מה המתווה הנכון".