דרישה במשרד הבריאות: להחיל מייד צעדי הגבלה ארציים

רופאים ומנהלים בבתי חולים דורשים מגמזו לנקוט צעדים חמורים יותר מהעוצר הלילי, בטענה שהעומס ההולך וגובר מקשה על תפקודם. צוותו של הפרויקטור ייתכנס הלילה ומחר ימסור את מסקנותיו

זמן צפייה: 01:24

במשרד הבריאות דורשים הערב (שלישי) להחיל צעדי הגבלה ארציים, חמורים יותר מהעוצר הלילי, כדי למנוע הסלמה בהתפשטות מגפת הקורונה.

קבינט המומחים של גמזו יתכנס כבר הלילה, ידון לגבי מה יהיו אותם הצעדים הארציים, אם בכלל, ומחר פרויקטור הקורונה יודיע מה הן מסקנותיו של הצוות - שיעברו לפתחו של קבינט הקורונה. בכל מקרה, גם אם יוחלט על הגבלות ארציות, זה לא יהיה הסגר של מארס-אפריל, אך ייתכן שיהיה מה שהם קוראים לו ריסון מהודק, כולל סגירת בתי ספר, הפסקת התקהלויות מסחר קניונים עוד.

הדרישה להגבלות חריפות יותר מגיעה מהשטח, בעיקר מרופאים בבתי חולים באזור הצפון ואזור ירושלים, שמעידים שהעומסים ההולכים וגדלים מקשים על עבודתם ותפקודם.

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה: אלו 40 היישובים שבהם יוטל עוצר לילי החל מהערב

המשטרה נערכת לעוצר הלילי: "האכיפה תישען על שיח והסברה"

התלונות על הביטוח הלאומי עלו פי 5 בגל הראשון; כ-80% מוצדקות

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל המשרד חזי לוי, גמזו ואחרים בצמרת משרד הבריאות נכנסו לבידוד לאחר שהתגלה כי אחד החברים במטה "מגן ישראל" נדבק בקורונה. "פרופ' גמזו ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו ובהזדמנות זאת מדגיש את החובה לזהירות עליונה והצורך להכנס לבידוד גם בחשיפה קלה כדי למנוע אפשרות הדבקה", נמסר מטעמו.

הסגר החלקי ב-40 הערים והיישובים ברחבי הארץ שהוגדרו אדומים נכנס הערב לתוקפו. בחלק מהערים ההגבלות יחולו רק בכמה שכונות. כחלק מההגבלות, תיאסר היציאה מהבתים למרחק של יותר מ-500 מטרים מהשעה 19:00 עד 5:00 ומערכת החינוך תושבת

הרשימה המלאה (לפי סדר הא'-ב') כוללת את: אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, בוקעתא, בני ברק, ביתר עילית, היישוב נג'ידאת שבשטח המוניציפאלי של בעיינה נג'ידאת, באקה אל-גרביה, ג'וליס, ג'לג'וליה, ג'ת, דאלית אל-כרמל, הישוב אבתאן במועצה המקומית זמר, טייבה, טירה, יפיע, היישוב כסרא שבמועצה המקומית כסרא-סמיע, כפר ברא, כפר מנדא, כפר קאסם - למעט אזורי התעשייה "לב הארץ" ו"נוף הארץ", כפר קרע, לקיה, היישובים מושירפה וסאלם שבמועצה המקומית מעלה עירון, נצרת, נתיבות, עין מאהל, עמנואל, עספיא, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, ריינה, רכסים ושפרעם.

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

ואלו הן הערים שבהן ייסגרו שכונות מסוימות: בירושלים השכונות כפר עקב, בית חנינא, רמת שלמה, רמות, א-טור, עיסאוויה, ענתא, מחנה פליטים שועאפט וסנהדריה רבתי.  בשדרות שכונות נאות יצחק רבין ונאות הנביאים, באילת שכונת שחמון, שכונות ג', ז' ו-ח' בעיר אשדוד, שכונות מצפה ברנע, גני ברנע, נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון שבאשקלון, ושכונות רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ומנוחה ונחלה בבית שמש.

זמן קצר לפני שנכנס לבידוד, התייחס גמזו לעלייה בכמות הנדבקים ולעוצר הלילי. "שיעור התחלואה בערים האדומות בישראל הוא מהגבוהים ביותר בעולם", הזהיר גמזו. "אין הרבה ערים כאלה בעולם. גם היקף התחלואה בערים הירוקות – גדול. צריך להגן על התושבים". את הדברים אמר בתדרוך השבועי לעיתונאים.

"40 ערים, מפוזרות בכל המדינה, נכנסות היום לעוצר לילי", המשיך גמזו. "אנחנו עושים צעדים מורכבים וקשים להרבה אזרחים במדינת ישראל. אני מבין את הקושי, קשה לי אישית עם זה. אני יודע שיש עליי כעס ותסכול. אני חייב להיות נאמן לאמת המקצועית שלי – לא עשיתי עדיין צעדים שכאלה, אבל בהיקף תחלואה כזה אני חייב להמליץ לממשלה לנקוט צעדים. התנצלותי הכנה בפניכם. אל תכעסו עליי ברמה האישית".

רוני גמזו
רוני גמזו

בהמשך דבריו הפציר הפרויקטור: "כל אדם שמבלה הערב במסעדה או אירוע – צריך לחשוב היטב: ישראל היא מדינה אחת. אנחנו מנסים לעזור לערים האדומות להקטין את התחלואה. אנא גלו ערבות הדדית".

בנוסף, התייחס גמזו להחלטות הצפויות הלתקבל לקראתי ראש השנה וחגי תשרי. "אנחנו שבוע לפני ראש השנה, כולנו חייבים לראות את מפת התחלואה ולתכנן איך אנחנו מנהלים את תקופת חגי תשרי", אמר. "זו תקופה עם חשיבות דתית רבה אבל עם הרבה הרגלים תרבותיים. תקופה שבה אני חייב לכוון נכון ולהמליץ נכון, כי זו נקודת זמן שיש אפשרות שהתחלואה בה תגדל. ביום חמישי אני אצטרך לעמוד מול השרים ולהגיד להם מה המתווה הנכון".