משרד הבריאות מבהיר: אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון

לאחר שארגון הבריאות העולמי הודיע שאין סכנה בכך שנשים הרות יחוסנו נגד קורונה, משרד הבריאות חידד את עמדתו בסוגיה. "אין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון"

אישה בהיריון מקבלת חיסון | צילום: רויטרס

משרד הבריאות חידד הערב (שני) את המלצותיו בנוגע לחיסון נשים הרות נגד קורונה, והבהיר כי אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון. זאת, לאחר שארגון הבריאות העולמי הודיע כי ניתן לחסן נשים הרות. על פי הודעת משרד הבריאות, "אין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון כתוצאה מהחיסון, ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת".

במשרד הבריאות התייחסו למאפיינים הייחודיים של השליש הראשון להיריון, ולאחר שבשבוע שעבר המליצו להימנע מלהתחסן במהלכו, הבהירו כעת: "השליש הראשון של ההיריון מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים והפלות ספונטניות. כמו כן, זו התקופה שבה מרבית המומים העובריים נוצרים. שים שאינן שייכות לקבוצות הסיכון, הנמצאות במהלך השליש הראשון להריון – על מנת למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, ניתן להתחסן החל מהשליש השני".

עוד הדגישו: "עם זאת, קיימת אפשרות שבדומה לזיהומים נגיפיים אחרים, נגיף הקורונה עלול לגרום נזק שלייתי גם בתחילת ההריון, לו ייתכנו השלכות על העובר, מהלך ההיריון והיילוד. האמצעי להפחתת הסיכונים מהמחלה הוא על ידי התחסנות מוקדמת".

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

לגבי נשים מניקות, ממליצים במשרד הבריאות שיתחסנו. נשים המתכננות היריון או שנמצאות בטיפולי פוריות - מומלץ שישלימו את שתי מנות החיסון בטרם ההיריון. אישה שקיבלה מנה ראשונה של החיסון וגילתה כי הרתה - מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות הנמצאות בקבוצת סיכון להידבקות, או בקבוצת סיכון לתחלואה קשה - להתחסן. כך גם לגבי נשים בשליש השני והשלישי להיריונן.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בשבת, כאמור, הודיע ארגון הבריאות העולמי על שינוי עמדתו בנוגע לחיסון נגד קורונה לנשים בהיריון, וקבע כי אין מניעה לכך. "בהתבסס על מה שאנו יודעים על החיסון, אין לנו סיבה מסוימת להאמין שיהיו סיכונים שיגברו על התועלת שלו עבור נשים בהיריון", נמסר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הודיע הארגון כי הוא ממליץ שלא לחסן נשים הרות עם החיסונים של חברת מודרנה, אלא אם מדובר בעובדות שירותי הבריאות בסיכון גבוה או בנשים הסובלות ממחלות נוספות.