טרגדיה בסורוקה: בת 31 מתה במהלך הלידה; התינוקת במצב יציב

מערכות גופה של האישה קרסו בפתאומיות בשלב מוקדם של הלידה, והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. בית החולים: ככל הנראה מדובר באירוע נדיר של תסחיף. משפחת היולדת לחדשות 13: "מדובר ברשלנות"

זמן צפייה: 03:49

יולדת בת 31 בשבוע ה-40 להיריונה, נפטרה היום (שלישי) בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מערכות גופה של היולדת, קארין ללוש מבאר שבע, קרסו באופן פתאומי ולאחר ניסיונות החייאה של צוות הרופאים, כולל חיבור למכשיר אקמו, נקבע מותה. התינוקת יולדה בניתוח חירום ומאושפזת במצב יציב בבית החולים.

לפי שעה, מעריכים בבית החולים כי מדובר באירוע נדיר של תסחיף. עם זאת, בעלה של היולדת טוען כי "מדובר ברשלנות של בית החולים". אחותה אמרה לחדשות 13 כי "היא התחילה להקיא ותוך חמש דקות כבר הייתה בהחייאה". בשעות הקרובות תיערך נתיחה לגופתה. חברות של קארין, נפרדו ממנה בכאב: "זו בשורה נוראית ואבידה גדולה. היא הייתה בנאדם מדהים, לב אחד גדול, אכפתי ואוהב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הדגלים אושר; הרמטכ"ל למפקדי היחידות: היערכו ללחימה בעזה

עקב איומי חמאס ברקע מצעד הדגלים: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל

סער מתכוון לפצל את תפקיד היועמ"ש – עוד לפני פרישת מנדלבליט

קארין ללוש, נפטרה במהלך לידה
קארין ללוש, נפטרה במהלך לידה | צילום: באדיבות המשפחה

בחודש שעבר אירע מקרה דומה בבית החולים קפלן שברחובות כאשר מורן מלכי נבו בת ה-38 שהייתה בשבוע ה-38 להריונה ואם לשתי בנות, נפטרה מתסחיף. מייד עם הגעתה לבית החולים, מלכי עברה ניתוח קיסרי להוצאת היילוד, אך זמן קצר לאחר מכן ולמרות מאמצי הצוות הרפואי, נאלצו לקבוע גם את מותו. מלכי הייתה חתומה על כרטיס אדי ומשפחתה הסכימה לתרום את איבריה.

מנהל חטיבת הנשים ויולדות במרכז הרפואי קפלן, פרופ' אלון בן אריה, התייחס למקרה המצער ואמר: "לצערנו הרב, למרות ניסיונות לייצב את מצבה ומאמצי החייאה מתקדמים, מורן נפטרה במהלך הלילה. סיבת הפטירה שלה ושל היילוד לא ידועה בוודאות, אולם אנו מעריכים כי מדובר בתסחיף מי שפיר, שעלול להתרחש לעיתים רחוקות בהריון. יש לציין כי פטירה של אם ויילוד כתוצאה מתסחיף מי שפיר, הינה מקרה נדיר וחריג".