עקב איומי חמאס ברקע מצעד הדגלים: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל

ארגון הטרור שלח מסר מאיים לעבר ישראל לקראת האירוע שמתוכנן למחר: "חומר נפץ שיגרום למערכה חדשה". בתגובה, גנץ אישר מטרות לתקיפה בעזה. גורמי ביטחון: "מדובר בתרחיש הפחות סביר"

זמן צפייה: 02:48

צה"ל פרס הערב (שני) סוללות כיפת ברזל בדרום. זאת, על רקע מצעד הדגלים שיתקיים מחר בירושלים. בד בבד, שר הביטחון בני גנץ אישר מטרות לתקיפה ברצועת עזה. עם זאת, גורמי ביטחון מדגישים כי מדובר ב"תרחיש הפחות סביר" למחר.

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס שלח היום מסר מאיים לישראל לקראת מצעד הדגלים שיתקיים מחר בירושלים. "צעדת הדגלים היא בבחינת חומר נפץ שיגרום לפיצוץ ולמערכה חדשה בשמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא", אמר דובר הארגון. עוד הוסיף כי הוא קורא לכל אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים, "להתייצב בכל האמצעים והכלים נגד הצועדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בישיבת סיעות האופוזיציה: "נפיל את ממשלת ההונאה מהר"

לאחר חצי שעה בלבד: הסתיימה פגישת החפיפה של בנט-נתניהו

התמונה עם הנשיא וחילופי השרים: היום הראשון של הממשלה החדשה

מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014
מצעד הדגלים בירושלים, ב-2014 | צילום: רויטרס

נוסף לחמאס, ארגוני הטרור בעזה הוציאו גם הודעה משותפת מאיימת ובה נכתב בין היתר כי "על ישראל לשאת בהשלכות של קיום מצעד הדגלים והמשך התוקפנות על מזרח-ירושלים ועל מסגד אל-אקצא. הצבנו במהלך מבצע שומר החומות משוואה יציבה האומרת כי כל פגיעה במסגד אל-אקצא ובמזרח-ירושלים לא תעבור בשתיקה ואנו מוכנים להגיב במעשים ולא במילים".

השר לביטחון הפנים הנכנס, עמר בר לב, התייחס למצעד הדגלים בישיבת סיעת מפלגת העבודה: "מצעד הדגלים יתקיים מחר בירושלים בירת ישראל הניצחית. בדמוקרטיה מותר וחשוב להפגין כל עוד זה לפי חוק ונהלים וככה זה ייפעל. התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור".

מהומות בעזה ובהר הבית
מהומות בעזה ובהר הבית | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, כתב: "לאחר תקופה ארוכה של מלחמות ותוקפנויות כלפי הפלסטינים ולאחר האיומים ששיגר לעבר איראן, העריץ (נתניהו) נפל ואילו עזה הניפה את סימן הניצחון ואיראן ממשיכה את דרך העוצמה. על מי שבא אחריו לדעת שמבנה שמבוסס על תוקפנות וכיבוש לא נשאר לאורך זמן".